2018. április 17. 05:39
mfor.hu

A hét legnézettebb műsorának számai is jelentősen elmaradtak a korábbi értékektől. Eltűntek a tévénézők?

Jött, látott, győzött a Nagy Duett új évadának első adása, ha csak a nézettségi sorrendet tekintjük akkor méltán örülhet a TV2 a sikernek. Van azonban valami, ami beárnyékolja mindezt. Míg a korábbi években bőven egy millió felett volt a műsor nézőszáma, addig most ettől jócskán elmaradt.

A fentiek miatt több kérdés is felmerül, így az, hogy hova tűntek a nézők, ha a legnépszerűbb műsor is csak ennyit tud. De az is izgalmas, hogy a Nagy Duett önmagához képest gyengébb kezdése azért van, mert az RTL Klub talált ellene hatékony ellenszert. Esetleg a formátum kezd elfáradni, és egyre kevesebben nézik a TV2 szórakoztató műsorát. A következő hetekben valószínűleg fény derül ezekre.

Volt azonban a teljes népességet vizsgáló toplistán még egy érdekesség. A második helyen ugyanis az RTL Klub egykori csillaga (az utóbbi időben hullócsillaga), a Barátok közt tűnt fel, a sorozat egyébként a kereskedelmi célcsoportban sem szerepelt rosszul. Korábban többször foglalkoztunk vele, hogy a szappanoperának nagyon nem tett jót, hogy a nézők nem találták meg, mert folyamatosan ide-oda tologatta a csatorna. A számok tavaly ősszel azt jelezték, hogy amikor kifejezetten későn, 10 óra körül kezdődött a sorozat, akkor jelentősen visszaesett a nézettsége. Idén pedig az jelentett gondot, hogy a TV2 Piramis című műsora miatt az is megesett néhányszor, hogy egyik hétről a másikra is változott a műsorrend.

Talán az RTL-nél is rájöttek, hogy annál értékesebb a két évtized alatt felépített brand, hogy simán veszni hagyják, ezt látszik alátámasztani, hogy izgalmasabb fordulatok várhatók, másrészt korábbi kedvelt színészek térnek vissza a sorozatba. A legnagyobb várakozással a nézők kétségkívül a Magdi anyust alakító Fodor Zsóka képernyőre kerülése elé néznek, az persze nagy kérdőjel, hogy őt hogyan fogják visszahozni. Néhány hete, amikor a Blikk feldobta Fodor Zsóka lehetséges feltűnését, akkor úgy kommentálták: „A színésznő által formált karakter, Magdi anyus 2009-ben meghalt, miután takarítás közben legurult a lépcsőn – sokak számára ma is ez a Barátok közt egyik legszomorúbb jelenete.” Ha tehát visszatérne Magdi anyus, az vélhetőleg számos rajongót felvillanyozna. Erre ugyan még várni kell, ám van olyan korábbi sztár, aki ismét szerepel a szappanoperában, ő Deutsch Anita, aki Szilágyi Andreát alakította és a Rékasi Károly megformálta Zsolt párjaként több évig meghatározó karaktere volt a sorozatnak.

Ördög Nóra hamarosan régi-új műsorral tér vissza Ördög Nóra hamarosan régi-új műsorral tér vissza


A hétköznapi műsorok esetében egyébként a Konyhafőnök komoly változást hozott, hiszen azóta a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridős összevetésben rendre az RTL Klub szerepel jobban. Pedig a TV2 új vetélkedője, a Bezár a bazár sem kezdett rosszul, a Tilla és Majka vezette műsor közönségaránya a csatorna átlagát jócskán meghaladja. Igaz, a Piramis számait nem tudja hozni, ráadásul az Áll az alku is a korábbiaknál gyengébben teljesít, emiatt nem tudják leelőzni az RTL-t. A hónap végétől azonban akár újabb fordulat is jöhet. Április 30-tól Vigyázat, szülővel vagyok! címen megújult formában tér vissza TV2 sikerműsora, áll a csatorna közleményében. A családi kvízshow-ban ezúttal a népszerű hírességek szüleikkel látogatnak el a stúdióba, hogy lerántsák a leplet vicces, vagy akár kínos gyerekkori emlékeikről. A párosokat ezúttal is Ördög Nóra kalauzolja majd az izgalmas játékok között, minden hétköznap 20:35-től. A szórakoztató műsor tehát az Áll az alkut váltja majd. A korábbi évadokban a műsor elődje (Vigyázat, gyerekkel vagyok) a TV2 egyik legsikeresebb műsora volt, így a nézettségi verseny szempontjából izgalmas lesz az indulása.

A 15. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub minimálisan visszacsúszott, míg a TV2 előrelépett. Előbbit a képernyők előtt ülők 14,5 százaléka nézte átlagosan (főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva), míg a TV2 közönségaránya 11,1 százalék volt. Továbbra sem tudnak nekilendülni az RTL kábelcsatornái, a F+ 4,9 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg a Cool csak 3,6 százalékot. Ezzel ugyan egy hajszállal megverte a Viasat3-at, amely 3,4 százalékot hozott. A középmezőny végén most is a Duna TV található, amely 1,4 százalékkal szerénykedik.

Miből finanszírozzam a cégem? Mitől lesz versenyképes egy magyar KKV és honnan szerezhet fejlesztési forrásokat? Ki viheti tovább a családi vállalkozást?

KKV-finanszírozás - égető tulajdonosi dilemmák konferencia - jelentkezzen most!