4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hét legnézettebb műsorának számai is jelentősen elmaradtak a korábbi értékektől. Eltűntek a tévénézők?

Jött, látott, győzött a Nagy Duett új évadának első adása, ha csak a nézettségi sorrendet tekintjük akkor méltán örülhet a TV2 a sikernek. Van azonban valami, ami beárnyékolja mindezt. Míg a korábbi években bőven egy millió felett volt a műsor nézőszáma, addig most ettől jócskán elmaradt.

A fentiek miatt több kérdés is felmerül, így az, hogy hova tűntek a nézők, ha a legnépszerűbb műsor is csak ennyit tud. De az is izgalmas, hogy a Nagy Duett önmagához képest gyengébb kezdése azért van, mert az RTL Klub talált ellene hatékony ellenszert. Esetleg a formátum kezd elfáradni, és egyre kevesebben nézik a TV2 szórakoztató műsorát. A következő hetekben valószínűleg fény derül ezekre.

Volt azonban a teljes népességet vizsgáló toplistán még egy érdekesség. A második helyen ugyanis az RTL Klub egykori csillaga (az utóbbi időben hullócsillaga), a Barátok közt tűnt fel, a sorozat egyébként a kereskedelmi célcsoportban sem szerepelt rosszul. Korábban többször foglalkoztunk vele, hogy a szappanoperának nagyon nem tett jót, hogy a nézők nem találták meg, mert folyamatosan ide-oda tologatta a csatorna. A számok tavaly ősszel azt jelezték, hogy amikor kifejezetten későn, 10 óra körül kezdődött a sorozat, akkor jelentősen visszaesett a nézettsége. Idén pedig az jelentett gondot, hogy a TV2 Piramis című műsora miatt az is megesett néhányszor, hogy egyik hétről a másikra is változott a műsorrend.

Talán az RTL-nél is rájöttek, hogy annál értékesebb a két évtized alatt felépített brand, hogy simán veszni hagyják, ezt látszik alátámasztani, hogy izgalmasabb fordulatok várhatók, másrészt korábbi kedvelt színészek térnek vissza a sorozatba. A legnagyobb várakozással a nézők kétségkívül a Magdi anyust alakító Fodor Zsóka képernyőre kerülése elé néznek, az persze nagy kérdőjel, hogy őt hogyan fogják visszahozni. Néhány hete, amikor a Blikk feldobta Fodor Zsóka lehetséges feltűnését, akkor úgy kommentálták: „A színésznő által formált karakter, Magdi anyus 2009-ben meghalt, miután takarítás közben legurult a lépcsőn – sokak számára ma is ez a Barátok közt egyik legszomorúbb jelenete.” Ha tehát visszatérne Magdi anyus, az vélhetőleg számos rajongót felvillanyozna. Erre ugyan még várni kell, ám van olyan korábbi sztár, aki ismét szerepel a szappanoperában, ő Deutsch Anita, aki Szilágyi Andreát alakította és a Rékasi Károly megformálta Zsolt párjaként több évig meghatározó karaktere volt a sorozatnak.

Ördög Nóra hamarosan régi-új műsorral tér vissza
Ördög Nóra hamarosan régi-új műsorral tér vissza


A hétköznapi műsorok esetében egyébként a Konyhafőnök komoly változást hozott, hiszen azóta a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridős összevetésben rendre az RTL Klub szerepel jobban. Pedig a TV2 új vetélkedője, a Bezár a bazár sem kezdett rosszul, a Tilla és Majka vezette műsor közönségaránya a csatorna átlagát jócskán meghaladja. Igaz, a Piramis számait nem tudja hozni, ráadásul az Áll az alku is a korábbiaknál gyengébben teljesít, emiatt nem tudják leelőzni az RTL-t. A hónap végétől azonban akár újabb fordulat is jöhet. Április 30-tól Vigyázat, szülővel vagyok! címen megújult formában tér vissza TV2 sikerműsora, áll a csatorna közleményében. A családi kvízshow-ban ezúttal a népszerű hírességek szüleikkel látogatnak el a stúdióba, hogy lerántsák a leplet vicces, vagy akár kínos gyerekkori emlékeikről. A párosokat ezúttal is Ördög Nóra kalauzolja majd az izgalmas játékok között, minden hétköznap 20:35-től. A szórakoztató műsor tehát az Áll az alkut váltja majd. A korábbi évadokban a műsor elődje (Vigyázat, gyerekkel vagyok) a TV2 egyik legsikeresebb műsora volt, így a nézettségi verseny szempontjából izgalmas lesz az indulása.

A 15. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub minimálisan visszacsúszott, míg a TV2 előrelépett. Előbbit a képernyők előtt ülők 14,5 százaléka nézte átlagosan (főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva), míg a TV2 közönségaránya 11,1 százalék volt. Továbbra sem tudnak nekilendülni az RTL kábelcsatornái, a F+ 4,9 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg a Cool csak 3,6 százalékot. Ezzel ugyan egy hajszállal megverte a Viasat3-at, amely 3,4 százalékot hozott. A középmezőny végén most is a Duna TV található, amely 1,4 százalékkal szerénykedik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!