5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Jól kezdett a Konyhafőnök újabb évada, ennek köszönhetően a hétköznapokon továbbra is nagyon erős az RTL.

Szinte végig megingathatatlan volt a Survivor, így az RTL számára fontos volt, hogy a műsorváltozás után is kitartson hétköznapokon a lendület. A korábbi évadok számai persze optimizmusra adtak okot a csatornánál, de biztosra ma már nem lehet menni. A számok azonban kedvezőek voltak, így a csatorna vezetői megnyugodhattak, a nézők kitartanak a gasztroműsor mellett.

A számok nyelvére lefordítva mindez azt jelenti, hogy az első adáshéten átlagosan 19,1 százalékos közönségaránnyal futott a kereskedelmileg fontos 18-49-es korcsoportban a Konyhafőnök VIP és minden este legyőzte a versenytárs azonos sávban futó műsorait. A kutatási adatokból az is kiderül, hogy a Konyhafőnök VIP adásai kifejezetten népszerűek voltak a fiatal, 18-29 éves korosztály körében (21,2% SHR), illetve a műsorra szívesen kapcsoltak a 18-49 éves nők is (20,7% SHR) is.

Nagyon jól indult a Konyhafőnök VIP
Nagyon jól indult a Konyhafőnök VIP

A Konyhafőnök sikere miatt vélhetőleg kevésbé fáj a csatorna vezetőinek, hogy az Éjjel-nappal Budapest kevésbé jól teljesített. Igaz, ebben vastagon közrejátszhat az is, hogy a naponta jelentkező műsor a korábbiaknál jóval később kezdődött. A gasztroműsor egy-egy része ugyanis hosszabb, mint a Survivor volt, így utána 30-40 perccel később indulnak a sorozatok. A Barátok közt az elmúlt napokban 9 órára, míg az Éjjel-nappal kezdési időpontja egészen 21:40-re tolódott, ami azt jelenti, hogy majdnem 11 órakor ért véget a műsor. Korábban a Barátok közt esetében már láttuk, hogy a műsort nem lehet nagyon hátra tolni, mert nagyon látványosan kezdenek el csökkenni a nézők. Ez a fél 10 utáni kezdési időpont pedig már igencsak határeset, könnyen lehet, hogy az esti időszakban szerzett nézőkért részben a később feláldozottakkal kell fizetni.

Műsorváltozás egyébként nem csak az RTL-nél, de a TV2 esetében is volt, csak ők a kora délutáni időszakban módosítottak. Szeptember 27-én indult a TV2 új délutáni napi sorozata, a Titkok szállodája, ami nem teljesített túl erősen, hiszen az RTL-es párja, az Elif - A szeretet útján című török szappanopera rendre legyőzte. Emiatt a Titkok szállodáját lecserélik, és ezt a szériát elteszik az Izaura TV-re. Helyette november 19-től a Marimar című sorozat érkezik, igaz, ez utóbbi nem új, hanem korábban már bizonyított.

A hétköznapi műsoroknál maradva úgy tűnik, hogy a TV2 legerősebb programja, a Ninja Warrior sem tudta tartani a tempót és így hétfőn az ügyességi megmérettetés sem kötötte le kellően a nézőket. Így idősávjában mind a Konyhafőnök, mind pedig a Barátok közt magasabb közönségarányt ért el. Kedden hasonló számokat hozott a Legbátrabb páros második szériája, ez arra ugyan elég volt, hogy a csatorna átlagát felfele húzza, de az RTL Klubos műsorok megelőzésére már nem. Ezzel szemben a Mit tenne a gyereked? és a Csak show és más semmi még a csatorna átlagát sem tudta feltornázni, azon a szinten, vagy alatta teljesítettek.

Szombaton az eddigiekhez hasonlóan az X-Faktor vitte a prímet. Az élő showműsor a 18-49-es korcsoport közel egyharmadát ültette a képernyő elé, míg a teljes lakosságból 1 millió 17 ezren követték figyelemmel az adást. A csatornánál jól ráéreztek mi érdekli az igazán fiatalokat, amit a műsor nézettsége is igazolt. A kereskedelmileg kevésbé értékes tizenévesek imádták az X-Faktort, a 15-24 éves korosztály körében 44,9 százalék volt a közönségarány, ha pedig a 18-29-es korcsoportot tekintjük, akkor is azt láthattuk, hogy az éppen televíziót nézők 40,1 százaléka az X-Faktort követte szombat este. Arról korábban írtunk, hogy a mostaninál gyengébb számokat vártunk, a csatorna közleményéből pedig az is kiderült, mennyivel ugrott meg nézettség. Az X-Faktor 2018-as, első kilenc adásának nézettségi átlaga a 2017-es évad hasonló adásainak átlagához képest 10 százalékkal több nézőt vonzott a fő kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek).

A TV2 leginkább vasárnap vigasztalódhatott, bár az RTL mindent megtett, hogy borsot törjön a konkurencia orra alá. A Sztárban sztár annak ellenére tudott remekelni, hogy a versenytárs egy sikeres mozifilmet dobott be, ami vasárnap este is sok nézőt vonzott. A Sztárban sztár a kereskedelmi célcsoportban így is a harmadik legerősebb program volt a héten, míg a teljes népességben a nézettségi lista második helyére lépett előre. Az RTL-en vetített Amerika kapitány: Polgárháború című mozi a 18-49 évesek között tartott nagyobb érdeklődésre számot, ebben a rangsorban a hetedik lett, míg a teljes népességet vizsgálva a 15. pozíciót csípte el.

 

 

 

A 46. heti számokat összefoglalva, azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben két hét után ismét elvitt egy estét a TV2, míg a másik hatot az RTL Klub nyerte. Az RTL közönségaránya eközben némileg csökkent, és ezúttal 17 százalék lett. A TV2 számai ellenben látványosan javultak, hiszen az egy héttel korábban mért 9,1 százalékkal szemben a főműsoridőben a tévé előtt ülők 10,4 százaléka nézte átlagosan a csatornát. Az RTL-es kábelcsatornák kis mértékben tudtak javítani, a F+ közönségaránya 4,9 százalék, míg a Cool-é 3,4 százalék lett. Nem változott érdemben a Viasat3 (2,3% SHR), míg a Duna TV megtartotta egy héttel korábbi közönségarányát, így 1 százalékot ért el.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!