Szinte végig megingathatatlan volt a Survivor, így az RTL számára fontos volt, hogy a műsorváltozás után is kitartson hétköznapokon a lendület. A korábbi évadok számai persze optimizmusra adtak okot a csatornánál, de biztosra ma már nem lehet menni. A számok azonban kedvezőek voltak, így a csatorna vezetői megnyugodhattak, a nézők kitartanak a gasztroműsor mellett.
A számok nyelvére lefordítva mindez azt jelenti, hogy az első adáshéten átlagosan 19,1 százalékos közönségaránnyal futott a kereskedelmileg fontos 18-49-es korcsoportban a Konyhafőnök VIP és minden este legyőzte a versenytárs azonos sávban futó műsorait. A kutatási adatokból az is kiderül, hogy a Konyhafőnök VIP adásai kifejezetten népszerűek voltak a fiatal, 18-29 éves korosztály körében (21,2% SHR), illetve a műsorra szívesen kapcsoltak a 18-49 éves nők is (20,7% SHR) is.
A Konyhafőnök sikere miatt vélhetőleg kevésbé fáj a csatorna vezetőinek, hogy az Éjjel-nappal Budapest kevésbé jól teljesített. Igaz, ebben vastagon közrejátszhat az is, hogy a naponta jelentkező műsor a korábbiaknál jóval később kezdődött. A gasztroműsor egy-egy része ugyanis hosszabb, mint a Survivor volt, így utána 30-40 perccel később indulnak a sorozatok. A Barátok közt az elmúlt napokban 9 órára, míg az Éjjel-nappal kezdési időpontja egészen 21:40-re tolódott, ami azt jelenti, hogy majdnem 11 órakor ért véget a műsor. Korábban a Barátok közt esetében már láttuk, hogy a műsort nem lehet nagyon hátra tolni, mert nagyon látványosan kezdenek el csökkenni a nézők. Ez a fél 10 utáni kezdési időpont pedig már igencsak határeset, könnyen lehet, hogy az esti időszakban szerzett nézőkért részben a később feláldozottakkal kell fizetni.
Műsorváltozás egyébként nem csak az RTL-nél, de a TV2 esetében is volt, csak ők a kora délutáni időszakban módosítottak. Szeptember 27-én indult a TV2 új délutáni napi sorozata, a Titkok szállodája, ami nem teljesített túl erősen, hiszen az RTL-es párja, az Elif - A szeretet útján című török szappanopera rendre legyőzte. Emiatt a Titkok szállodáját lecserélik, és ezt a szériát elteszik az Izaura TV-re. Helyette november 19-től a Marimar című sorozat érkezik, igaz, ez utóbbi nem új, hanem korábban már bizonyított.
A hétköznapi műsoroknál maradva úgy tűnik, hogy a TV2 legerősebb programja, a Ninja Warrior sem tudta tartani a tempót és így hétfőn az ügyességi megmérettetés sem kötötte le kellően a nézőket. Így idősávjában mind a Konyhafőnök, mind pedig a Barátok közt magasabb közönségarányt ért el. Kedden hasonló számokat hozott a Legbátrabb páros második szériája, ez arra ugyan elég volt, hogy a csatorna átlagát felfele húzza, de az RTL Klubos műsorok megelőzésére már nem. Ezzel szemben a Mit tenne a gyereked? és a Csak show és más semmi még a csatorna átlagát sem tudta feltornázni, azon a szinten, vagy alatta teljesítettek.
Szombaton az eddigiekhez hasonlóan az X-Faktor vitte a prímet. Az élő showműsor a 18-49-es korcsoport közel egyharmadát ültette a képernyő elé, míg a teljes lakosságból 1 millió 17 ezren követték figyelemmel az adást. A csatornánál jól ráéreztek mi érdekli az igazán fiatalokat, amit a műsor nézettsége is igazolt. A kereskedelmileg kevésbé értékes tizenévesek imádták az X-Faktort, a 15-24 éves korosztály körében 44,9 százalék volt a közönségarány, ha pedig a 18-29-es korcsoportot tekintjük, akkor is azt láthattuk, hogy az éppen televíziót nézők 40,1 százaléka az X-Faktort követte szombat este. Arról korábban írtunk, hogy a mostaninál gyengébb számokat vártunk, a csatorna közleményéből pedig az is kiderült, mennyivel ugrott meg nézettség. Az X-Faktor 2018-as, első kilenc adásának nézettségi átlaga a 2017-es évad hasonló adásainak átlagához képest 10 százalékkal több nézőt vonzott a fő kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek).
A TV2 leginkább vasárnap vigasztalódhatott, bár az RTL mindent megtett, hogy borsot törjön a konkurencia orra alá. A Sztárban sztár annak ellenére tudott remekelni, hogy a versenytárs egy sikeres mozifilmet dobott be, ami vasárnap este is sok nézőt vonzott. A Sztárban sztár a kereskedelmi célcsoportban így is a harmadik legerősebb program volt a héten, míg a teljes népességben a nézettségi lista második helyére lépett előre. Az RTL-en vetített Amerika kapitány: Polgárháború című mozi a 18-49 évesek között tartott nagyobb érdeklődésre számot, ebben a rangsorban a hetedik lett, míg a teljes népességet vizsgálva a 15. pozíciót csípte el.
A 46. heti számokat összefoglalva, azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben két hét után ismét elvitt egy estét a TV2, míg a másik hatot az RTL Klub nyerte. Az RTL közönségaránya eközben némileg csökkent, és ezúttal 17 százalék lett. A TV2 számai ellenben látványosan javultak, hiszen az egy héttel korábban mért 9,1 százalékkal szemben a főműsoridőben a tévé előtt ülők 10,4 százaléka nézte átlagosan a csatornát. Az RTL-es kábelcsatornák kis mértékben tudtak javítani, a F+ közönségaránya 4,9 százalék, míg a Cool-é 3,4 százalék lett. Nem változott érdemben a Viasat3 (2,3% SHR), míg a Duna TV megtartotta egy héttel korábbi közönségarányát, így 1 százalékot ért el.