Magyarországon csak az adóval kapcsolatos adminisztráció évente átlagosan majdnem 300 órát vesz el egy vállalkozás életéből, rontva a hatékonyságot és a jövedelmezőséget. Ráadásul július 1-jétől minden olyan számláról online adatot kell szolgáltatni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, amelyet belföldi ügyletről belföldi adóalanynak állítottak ki. Ez alól csak a magánszemélyek részére kiállított számlák a kivételek 2021. január 1-jéig. Az új szabályozás különös aktualitást ad a Takarék Business Assistant online pénzügyi asszisztensnek.
Országszerte mintegy nyolcszázezer mikro- és kisvállalkozás működik – közülük 156 ezer a Takarékbank ügyfele –, az ő igényeikre fejlesztették ki a rendszert. A szolgáltatás, a tba.hu felületen történt regisztrációt követően a Takarékbank ügyfeleinek ingyenesen érhető el, 2021 július 31-ig.
A Takarék Business Assistant használatával a felére-harmadára csökkenthető a pénzügyi adminisztrációra fordított idő, mert a leggyakoribb és legnagyobb terhet jelentő munkafolyamatokban nyújt segítséget. Az online rendszer nem csak az adóhatósági adatszolgáltatást végzi el automatikusan, hanem kezeli a kimenő és a bejövő számlákat, felgyorsítja a számlázási folyamatot, figyeli a határidőket és a lejárt számlákat. Előre kalkulálja a várható áfafizetési kötelezettséget és a KATA összegét, a Cégkapura érkezett üzeneteket is megjeleníti, mindezzel egyszerűsíti és gyorsítja a kötelező adminisztrációt.
A Takarék Business Assistant emellett átfogó képet ad egy cég pénzmozgásairól, havi mérleget készít, tárgyévi összesítést ad, valamint szerződések és hatósági iratok rendezett tárolását is lehetővé teszi. Az új online számlázó és ügyviteli rendszerrel az adatok az interneten keresztül bárhonnan elérhetőek, nincs az irodához kötve, és a könyvelő is ráláthat a számlákra.