3p

Múlt héten minden fővárosban közlekedő BKV-buszra kiterjedő műszaki vizsgálatot rendelt el a fővárosi kormányhivatal (BFKH), miután a szúrópróbaszerű járműellenőrzés lesújtó eredménnyel zárult.

Érdekes, hogy a BKV korábbi közlése szerint egyik autóbuszán sem talált az utasok biztonságát bármilyen módon veszélyeztető hibát azon a rendkívüli flottaellenőrzésen, amelyet a főpolgármester kérésére az augusztusi tűzesetek után rendelt el a társaság.

Ennek ellenére Budapest Főváros Kormányhivatala (BFKH) szerint „az azóta lefolytatott vizsgálatok súlyos hiányosságokat tártak fel”. Mint írták, az ellenőrzött buszok csupán 24 százaléka volt kifogástalan állapotban, a járművek 76 százalékánál problémát találtak. A legutóbbi vizsgálathoz képest két százalékkal nőtt a műszakilag rendben lévő buszok aránya. Igaz, akkor nem az összes budapesti BKV-buszt ellenőrizték – vette észre a Telex a közleményt.

A kormányhivatal szerint a buszok 12 százaléka közlekedésre alkalmatlan, további 60 százaléknál olyan hibák vannak, amelyek miatt ismételt műszaki vizsgálatra, 4 százaléknál pedig azonnali javításra van szükség.

A BFKH azt ígérte, az összes buszt átvizsgálja, ezzel garantálva, hogy az utasok megfelelő műszaki állapotú buszokon közlekedjenek Budapesten. „A hibák kijavítása az üzemeltető kötelessége és a főváros felelőssége, amelyhez a szükséges időkeret rendelkezésre áll” – olvasható a közleményben.

A kiégett buszok nyara volt
A kiégett buszok nyara volt
Fotó: reddit

A lap emlékeztet arra, hogy augusztusban több busz is kigyulladt Budapesten. Augusztus 13-án egy 2015-ben beszerzett és mintegy 500 ezer kilométert futott török, Karsan Atak típusú busz gyulladt ki Budapest belvárosában. Négyen utaztak a buszon, a jármű vezetőjével együtt mindannyian sértetlenül, még a tűz elterjedése előtt leszálltak a járatról.

Másnap a XI. kerületi Érdi út–Süveg utca kereszteződésében az 59-es pótlóbusz motortere gyulladt ki, a tűz átterjedt a busz hátsó felére is. Senki nem sérült meg, mindenki biztonságban elhagyta a buszt. A jármű egy 24 éves Mercedes-Benz Citaro típusú busz volt, futásteljesítménye megközelítette a 1,5 millió kilométert. Szintén aznap egy másik, utasok nélküli és több mint 1,3 millió kilométert futott, 24 éves Mercedes Citaro hátsó része füstölt. A járművezető kézi tűzoltókészülékkel azonnal elkezdte az oltást, így tűz nem keletkezett.

A tűzesetek miatt a BKV is azonnali és teljes körű tűzbiztonsági vizsgálatot indított, Karácsony Gergely főpolgármester pedig haladéktalan tájékoztatást kért a vállalat vezetésétől, és felkérte őket a szükséges lépések megtételére.

A hírre reagált a BKV is, közleményükben azt írják, csak a megfelelő műszaki állapotú autóbuszait állítja forgalomba, és a buszok folyamatos felülvizsgálata, valamint az utas- és járműbiztonsági szempontok maradéktalan betartása független Budapest Főváros Kormányhivatalának ellenőrzésétől.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!