3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 36. hét nézettségi adataiban egymást érték a szórakoztatóműsorok.

Véget ért a nyár, az ősszel pedig elérkezett a televíziós főszezon, a kereskedelmi csatornák kínálatában egymást érik a közönségkedvenc műsorok, így a 36. héten hónapok óta először láttunk igazán kemény összecsapást. Nézzük, mi történt!

Az RTL hétköznapi kínálatának első felében a ’Kalandra fal!’ vetélkedő nyitotta a programot, a világszinten is ismert japán formátum egyszer megfordult már a magyar tévék képernyőjén, most évek után tért vissza. A nézőket egyelőre csak fékezetten hozta lázba a műsor, hiszen átlagosan 307 ezren követték az eseményeket élőben. A helyzet a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 évesek korcsoportjában is hasonlóan alakult, hiszen 126 ezres nézőszámot és 14 százalék körüli közönségarányt tudott felmutatni.

A munkanapokon egyértelműen a TV2  vezetői dörzsölhették a tenyerüket, ugyanis a visszatérő Ázsia Expressz egy igen stabil, 750 ezres átlaggal iratkozott fel a listára, a teljes lakosság körében pedig meg is nyerte a heti versenyt, és a szerdai adás 785 ezerrel lett a legjobb. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban sem lehetett panasz, és 216 ezer néző mellett 23,8 százalékos közönségarányt jelentettek.

A program második felében valóságshow kategóriába illő műsorok érkeztek mindkét csatornán, az RTL focis realityjében Kabát Péter terelgeti egy kétballábas focicsapat mindennapjait, míg a TV2 ’A kísértés’ műsorában csábítók lesnek párokra. A két műsor közül egyelőre a TV2-s teljesít jobban, hiszen ez átlagosan 410 ezer körüli nézőszámot hozott, szemben az RTL-es focis széria által elért 300 ezer körüli átlaggal.

Egy szomorú meccs

A sportesemények toplistájára a héten csupán egy hazai illetőségű mérkőzés került fel: az UEFA Nemzetek Ligája keretében Németország és Magyarország válogatottja találkozott, az 5-0-s, csúfos vereséggel záródó találkozón 448 ezren nézték Szoboszlaiék teljesítményét.

A Sztárban sztár új változatát imádták a nézők
A Sztárban sztár új változatát imádták a nézők
Fotó: TV2 Sajtószoba

Hétvégi összecsapás

A nyári nézettséghez képest a legnagyobb különbséget egyértelműen az jelenti, hogy a pihenőnapokon messze nincs csendes este már, és a kereskedelmi csatornák ekkor is egymásnak feszülnek.

Szombaton igazi titánok szálltak harcba, hiszen az X-Faktor új évadja válogatójának ellenfele a ’Sztárban sztár All Stars’ volt. A győztes az RTL-es adás lett, hiszen ezt 606 ezren nézték, szemben a TV2 párhuzamosan futtatott műsora által elért 599 ezerrel. Az X-Faktornak egy heti győzelem is jutott, hiszen a kiemelt kereskedelmi korcsoportban elért 277 ezres nézőszámmal, és 32,3 százalékos közönségaránnyal toronymagasan a kategória legjobbja lett.

Vasárnap az RTL ismét verekedő celebekkel örvendeztette meg a közönséget, a Sztárbox újabb adásai 501 ezer, illetve 526 ezer nézőt vonzottak, így a napi győzelem a TV2 által párhuzamosan bemutatott ’Sztárban sztár All Stars’ következő részének jutott, ezt ugyanis 739 ezren nézték.

Nem volt kérdés a végeredmény

A 36. héten igazából egy pillanatig sem volt kérdés a végeredmény, hiszen az RTL csak szombaton tudott a TV2 fölé kerekedni, a csatorna a többi napot lesöpörte az örök közönségkedvenc Ázsia Expressz, valamint a Sztárban sztár új változatának adásával. Összességében tehát a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában 19,5 százalékával a TV2 megelőzte az RTL 16,4 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!