3p

A kereskedelmi csatornák küzdelme a 16. héten is folytatódott, de nagy meglepetésben nem volt részünk. 

A TV2-n továbbra is hasít a több mint 25 milliárd forintos büdzséből forgatott Hunyadi-sorozat. A kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-59 korcsoport tagjai körében ugyanis a magyar-osztrák történelmi tévésorozat befejező, tizedik része bizonyult a legnépszerűbbnek: 361 ezren voltak kíváncsiak rá, ami 27 százalékos közönségarányt jelent. Majdnem ugyanennyi nézőt ültetett a képernyő elé a csatorna sok éve futó reality-jének celeb változata, az ismert embereket vidéken túráztató Farm VIP, melynek 29. epizódját 355 ezren követték. A TV2 énekesek és hírességek produkciójára épülő show-műsorának, A nagy duettnek az aktuális részére pedig több mint 304 ezren voltak kíváncsiak ebből a korcsoportból. 

Az RTL Árpa Attila és Dobó Kata főszereplésével gyártott napi sorozata, a Pokoli rokonok legerősebb része viszont már csak 263 ezer nézőt érdekelt. Érdekes, hogy az M4-en sugárzott Forma-1-es szaúd-arábiai nagydíjat követők száma ennél csak egy hajszállal volt kevesebb: a futamot 253 ezren nézték. A legjobb tízbe a kategórián belül egyetlen RTL Híradó került csak be, amely 246 ezer embert ültetett a képernyő elé. 

Fej fej mellett a két nagy dobásnak szánt műsor

A teljes lakosság körében viszont már nem tudta megismételni a Hunyadi-bravúrt a TV2: a Farm VIP adása ugyanis lenyomta a csodasorozat 10. részét. Előbbi egyébként közel 799 ezres nézőszámot ért el, ami 24,6 százalékos közönségarányt jelent, utóbbi pedig 705 ezer nézőt ültetett a képernyő elé. A legjobb tízbe a TV2 Tények című hírműsora is beverekedte magát, a hatodik és hetedik helyre, míg az RTL Híradója a 8-10. helyet szerezte meg. A Tények legnézettebb adását több mint 631 ezren követték, míg a legtöbbek által követett RTL Híradó 600 ezres nézőszámot produkált a 16. héten. 

Az RTL-nek megint nem sikerült befognia a TV2-t.
Az RTL-nek megint nem sikerült befognia a TV2-t.
Fotó: TV2, RTL, nézettség, kereskedelmi csatornák

A hétvégét is a TV2 nyerte a 18-59 évesek körében 

A két legnagyobb hazai kereskedelmi csatorna nézettségért vívott harcát hétköznap 3:2 arányban nyerte a TV2 az RTL ellen. Előbbi sikerszériája folytatódott a hétvégén is: szombaton például 19,7 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL csak 15,4 százalékot „hozott”. Vasárnap a különbség ennél jóval markánsabb volt: az RTL mindössze 12 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 21 százalékot.

Ami a csatornacsoportok összehasonlítását illeti: az RTL megint csak alulmaradt a TV2 csoporttal szemben 31,5 százalékos közönségarányával, mert a TV2 csoport műsoraival 33 százalékot ért el. Harmadik helyre az MTVA került 7,6 százalékkal. 

Ami pedig az eddig megnyert esték számát illeti: 2025-ben 79-et húzott be a TV2, és mindössze 32-t az RTL a kereskedelmileg kiemelten fontos korosztályban.  

A Hunyadi felkerült az idei toplistára is

A legnézettebb 2025-ös műsorok toplistáját a teljes lakosság körében (nem nagy meglepetésre) a Hunyadi-sorozat egyik epizódja vezeti: ezt 994 ezren követték, ami nagyjából 32 százalékos közönségarányt jelent. A top tízbe egyébként négy Hunyadi-rész verekedte be magát, és ugyancsak négy epizód a TV2 már lefutott, Házasság első látásra című párkereső realityjéből. A 9-10. helyre szintén a csatorna egyik műsora került, mégpedig a műtárgykereskedéssel foglalkozó Kincsvadászok, melynek műsorvezetője Till Attila volt.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!