3p

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 29. héten a TV2 örülhetett.

A nyári hétköznapokon továbbra sem durrogtatták a legkomolyabb puskaport a kereskedelmi csatornák. A felállás ezúttal sem változott, így esténként az RTL programját továbbra is a The Floor vezeti fel, amely átlagosan 309 ezer nézőt ültetett a képernyők elé a teljes lakosság körében. A kereskedelmileg kiemelten fontos, 18-59 éves korosztályban a vetélkedő 150 ezres nézettséget ért el, 12,7 százalékos közönségarány mellett – ezzel jelentősen gyengült az előző hetekhez képest.

Kasza Tibi és a Szerencsekerék a TV2 malmára hajtotta a hétköznapokon a vizet, 540 ezres átlagos nézettségével könnyedén hozta a napi győzelmeket a riválissal szemben, a heti átlag szinte teljesen megegyezett az egy héttel korábbival, így úgy tűnik, a kvízműsornak kiépült közönsége van. A kereskedelmi korcsoportban az adások átlagosan 176 ezer embert vonzottak a képernyők elé, kereken 15 százalékos közönségarány mellett.

A műsorsávok második felében mindkét kereskedelmi csatorna ismétléseket adott, ezek néhány százezres nézettséget értek el.

Beköszönt a vizes vb

A magyar tévézők számára nem túl barátságos, hatórás időeltolódással érkezett a 2025-ös vizes világbajnokság Szingapúrból. A szintén komoly magyar esélyeket hordozó úszószámok még nem kezdődtek el, ám magyar érdekeltség ennek ellenére is akadt, ugyanis férfi és női vízilabda válogatottjaink is negyeddöntőt játszottak, ezek pedig a nézettségi toplistára is befértek:

  • a férfi vízilabdatornán a magyar válogatott Horvátország csapatával találkozott, a 18-12-es győzelmet 243 ezren nézték;
  • a női válogatott Olaszországgal csapott össze, a 12-9-es eredménnyel záródó meccset pedig 157 ezren látták.

A nézőknek bejött a visszatérő kvízműsor
A nézőknek bejött a visszatérő kvízműsor
Fotó: TV2 Sajtószoba

Mindenki milliomos lenne?

A heti toplistát mindkét kategóriában ugyanaz a műsor tarolta le, erre pedig vasárnapig kellett várni. De nézzük, mi történt a hétvégén.

Szombaton saját gyártású műsor hiányában azon múlt a végeredmény, hogy melyik csatornán sikerült jobban a filmválasztás, a TV2 örülhetett, hiszen a Katonadolog 274 ezres nézőszámával könnyedén megelőzte az RTL által adott Godzilla Kong ellen című film 118 ezres nézettségét. 

Vasárnap mindkét csatorna kvízműsorral készült, az Az ugrás – A beugratós kvíz miatt már előző cikkünkben is aggódtunk. Az RTL a 29. héten továbbra sem lehet elégedett műsorának teljesítményével, a teljes lakosság körében ugyanis mindössze 258 ezer embert érdekelt a 2024-es premierje után visszahozott vetélkedő. A helyzet a 18-59 évesek korcsoportjában sem volt az igazi, hiszen a szegmensben mindössze 117 ezres nézőszámra futotta a műsornak, 10 százalékos közönségarány mellett.

A vasárnapi győztes így egyértelműen a Palik László vezetésével érkező Legyen ön is milliomos! lett, amely a teljes lakosság körében 667 ezres nézettséget ért el, és ezzel a hét legjobban futó műsora volt. A 18-59 évesek korcsoportjában szintén a Legyen ön is milliomos! nyert, 229 ezres nézettségével és 18,7 százalékos közönségarányával egyetlen adás sem tudott versenyezni.

Ez a végeredmény

A 29. héten egyértelmű volt a TV2 fölénye, mind a hétköznapokon, mind a hétvégén jobb számokat hozott a csatorna. Bár a nyár továbbra is tombol, így kiugró nézettségek nem születnek, a heti végeredmény nem kérdéses: a 18-59 évesek korcsoportjában a TV2 megverte az RTL-t, és 15 százalékot tudott felmutatni a rivális 12,5 százalékával szemben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!