Az atv.hu cikke szerint a televízió híradójának nyilatkozó politikai elemzők így értékelték a kampány előtti felkészülést: a Fidesz és a DK igyekszik a törzsszavazóihoz beszélni, míg a Tisza Párt már az ellenzéken túl terjeszkedne.
Miközben egymást érik az évértékelők, és hamarosan kezdődik a tavaszi ülésszak, már körvonalazódik, hogy melyik párt milyen üzenettel készül a kampányra, a Fidesznél a külföldi beavatkozás témája a fő. Zárug Péter Farkas értékelése szerint a Tisza Párt pedig úgy hagyja nyitva a kapuit a kormánypárti szavazók számára, hogy egyúttal a gyenge államteljesítményre építi kommunikációját. Az érvelés szerint az állam azért teljesít gyengén, mert oligarchák tartják fogva.
A párt rájuk mond dolgokat, és nem a Fidesz szavazóra – mondta Zárug Péter Farkas.
Závecz Tibor, a Závecz Research alapító-ügyvezetője hangsúlyozta a portál cikke szerint, hogy vidékre nyit a Tisza. Mint mondta, ez azért szükséges, mert az a fajta tartalék, már nem túlságosan nagy, amit az ellenzéki pártok tudtak a Tisza számára nyújtani, eléggé magához húzta már (a párt) ezeket a szavazókat.
Fotó: MTI
Merre megy a Fidesz?
A Fidesz Donald Trump megválasztásából igyekszik lendületet venni, a külföldi befolyásolási kísérletek mellett a gazdaságélénkítés kommunikációjára építenek, utóbbival akadhat még gondja a Fidesznek a politikai elemző szerint.
Ez a legkényesebb kérdés, mert ez társadalmi érzettől függ. A másik kettőt lehet a saját tábor számára buborékba zárni, ugyanakkor ha bemegyek a boltba és kell vásárolnom, és az mennyibe kerül, azt nehezen tudják kommunikálni, hogy az ilyen, olyan vagy amolyan – hangsúlyozta Zárug Péter Farkas az ATV-nek.
A cikk szerint a Závecz Research alapítója is úgy látja, a Fidesz a törzsszavazóihoz beszél, de választást csak akkor nyerhet, ha nem csak ideológiai kérdéseket emel a kampányba, hogy a bizonytalankodókat is megtalálja. „Egymilliónyi választópolgár Fideszhez csalogatása valamilyen jóléti intézkedésekkel valósítható meg” – fogalmazott az elemző.