4p

A 46. héten a nézők kegyeiért küzdött a honvédség és a TV2 közös sorozata is – nem sok sikerrel.

A hétköznapi esti főműsoridő első felében nem történt változás, az RTL-en a Nyerő páros celebvetélkedő volt a TV2-s főzőverseny, a Séfek séfe ellenfele. A Nyerő páros a teljes lakosság körében 503 ezer embert érdekelt átlagosan, míg a Séfek séfe 669 ezer nézőt vonzott a képernyők elé, így itt a TV2 örülhetett. A kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 évesek korcsoportjában is hasonlóan alakult a kép, itt a Nyerő páros 16,9 százalékos közönségarányt ért el, szemben a vetélytárs 21,8 százalékával.

Ez így felejthető

Ahogy arról hétfői cikkünkben is írtunk, látszott, hogy nem igazán bízik a TV2 a magyar honvédséggel közös, hazafias lelkületű új minisorozatának, a S.E.R.E.G.-nek sikerében, hiszen mindössze negyed 11 körüli kezdéssel, egy késői műsorsávban adta le a csatorna.

A tévézőket mérsékelten hozta lázba a program, és a teljes lakosság körében nem sikerült adásonként elérnie a 300 ezres szintet, átlagosan 273 ezren követték az epizódokat. Kiemelkedően rosszul teljesített a pénteki dupla epizód második fele, hiszen itt már a 200 ezres szint sem jött össze, és 184 ezren ültek a készülékek előtt.

A katonás sorozat nem lett a nézők kedvence
A katonás sorozat nem lett a nézők kedvence
Fotó: TV2 Sajtószoba

A 18-49 évesek korcsoportjában a S.E.R.E.G. még gyengébben teljesített: a szegmensben átlagosan 87 ezer nézőt vonzott a tévé elé, 13,2 százalékos közönségarány mellett.

Csak viszonyításképpen: a S.E.R.E.G. legelső, tehát összességében a legtöbb nézőt vonzó epizódjánál jobban teljesített a szintén a TV2 által adott török szappanopera, a Zafír – Egy rejtett szerelmi történet aktuális része.

A hazafias sorozat egyébként 865 millió forintos állami támogatásból, a Magyar Honvédség együttműködésével készült, és ahogy arról korábban írtunk, a honvédség tagjainak körlevélben próbálták megtiltani, hogy kritizálják. Jól elköltött pénznek tűnik.

Drámai válogatott mérkőzés

Az UEFA Nemzetek Ligája selejtezőjében Magyarország Hollandiával találkozott, fociválogatottunk 0-4-es vereséget szenvedett, ezt 562 ezren látták a készülékek előtt. A meccs más szempontból is negatívan emlékeket hordoz magával, ugyanis az összecsapás első perceiben a korábbi magyar válogatott Szalai Ádám, aki most Marco Rossi edzői stábját erősíti, rosszul lett, és azonnali orvosi ellátásra szorult.

Meglepő heti győztes

A teljes lakosság körében ezúttal nem valamelyik szuperprodukció, hanem a TV2 hírműsorának hétfői adása hozta a legjobb számokat, ebben a TV2 Play-en elérhető tematika szerint gyilkosságok egész sorát mutatták be, mindez 749 ezer embert vonzott.

Az X-Faktor hozta a kötelezőt

Az RTL továbbra sem panaszkodhat az X-Faktor nézettségére, hiszen a műsor szombat esténként stabilan hozza a számokat: ezúttal a teljes lakosság körében 635 ezren követték figyelemmel. Bár ez nem volt elég a napi győzelemhez, amit ezúttal is a hagyományosan jól teljesítő Dancing With The Stars vitt el 675 ezres nézettséggel.

A kiemelt kereskedelmi korcsoportban azonban ismét az RTL dominált: az X-Faktor aktuális évadja ebben a kategóriában továbbra is tarol, a 46. héten 294 ezer nézőt vonzott és 28,5 százalékos közönségarányt ért el, ezzel a kategória legjobbja lett.

A vasárnapi összecsapás szorosra sikerült, a mérleg a TV2 felé billent, és a Megasztár 703 ezer nézőjével megelőzte a Dél-Koreából honosított Álarcos énekes aktuális adása által elért 670 ezres közönséget.

Hiába gyengélkedett a S.E.R.E.G.

A minisorozat felejthető számai sem akadályozták meg a TV2-t a heti győzelem behúzásában, ez elsősorban a Séfek séfe hétköznapi stabilan erős teljesítménynek köszönhető. Összességében a a kiemelt kereskedelmi korcsoportban, az átlagos napi közönségarányok harcában a két csatorna közül a TV2 kerekedett felül, és 18,2 százalékával lenyomta az RTL 16,8 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!