Miközben sokszor azt hallani, hogy a Fidesz propandagépezete nem igazán tudott mit kezdeni a kegyelmi botránnyal, illetve Magyar Péter színre lépésével kialakult helyzettel, azt azért nem lehet mondani, hogy meg sem próbálták.
A Lakmusz tényellenőrző portál a Meta (azaz a Facebook és az Instagram közösségi oldalak anyacége) adataira alapozott elemzése szerint 2024. január 15. és április 15. között összesen 827 millió forintot költöttek el magyar hirdetők a Metánál politikai, társadalmi célú hirdetésekre, ezzel Magyarország a 6. helyen áll az uniós ranglistán, az egy lakosra jutó költések tekintetében pedig a harmadik.
Az összeg oroszlánrészét pedig a kormány üzeneteit terítő, áttételesen állami pénzből működő, de hivatalosan "civil" szervezetek, a békemeneteket is szervező Civil Összefogás Fórum (CÖF), illetve a kormánypárti influenszereket összefogó Megafon költötte. Csak a CÖF három hónap alatt 82 millió forintért hirdette tartalmait, és ezzel vezeti a magyarországi listát, de az első tízben ezen kívül hat megafonos influenszer, valamint a kormánymédia két zászlóshajója, az Origo és a Magyar Nemzet, valamint Orbán Viktor oldala található.
(A téma szóba kerül szerkesztőségünk Ez Viszont Privát című podcastjének legfrissebb adásában is:)
A Megafon összességében 298 millió forintnak megfelelő eurót költött influenszereinek üzeneteinek terítésére, ezzel az uniós országok listájának a 14. helyére is odaférne.
Ha valaki kíváncsi rá, milyen üzeneteket tartott ennyire fontosnak megosztani a Megafon, az az alábbi beágyazásra kattintva végigpörgetheti Bohár Dániel, a legtöbb hirdetési pénzt (három hónap alatt nagyjából 63 millió forintnyi eurót) elégető kormánypárti influenszer oldalát, de ezt csak erős idegzetűeknek ajánljuk. Aki ezt inkább kihagyná, annak eláruljuk, a posztok túlnyomó többsége a "dollárbaloldalt", és különösen Karácsony Gergelyt, no meg persze Magyar Pétert ekézi, a maradék pedig a kormány politikusainak üzeneteit osztja meg.