A 22. heti nézettségi adatok alapján úgy tűnik, tartósan kettészakadt a két nagy kereskedelmi csatorna közönsége: míg az RTL a hírműsorokban és tájékoztató tartalmakban erős, addig a TV2 a fikciós sorozatokkal és szórakoztató formátumokkal húz el. A kereskedelmileg kiemelten fontos, 18-59 éves célcsoportban továbbra is a TV2 vezet, de a teljes lakosság körében is egyértelmű a fölénye. A különbség az elmúlt hetekhez képest nem csökkent, sőt, a számokból úgy tűnik: a trend egyelőre tartós tendenciát mutat.
A hétköznap esti főműsoridőben az RTL új reality-sorozata, a Határtalan szerelem a teljes lakosság körében 287 438 nézőt ért el, a 18-59 évesek körében pedig 173 319 főt, 13,3 százalékos közönségarány mellett. Ez a nézőszám nem számít kiemelkedőnek ebben az idősávban, ráadásul csökkenést mutat a korábbi hetekhez képest: a 21. héten még 192 ezer néző követte a műsort a kereskedelmi célcsoportból, 13,6 százalékos közönségarány mellett.
Ezzel szemben a TV2 régiségekkel foglalkozó, naponta jelentkező Kincsvadászok című műsora továbbra is stabilan teljesít: a teljes lakosságból 739 863, míg a 18-59 évesek közül 302 669 főt vonzott, 23 százalékos közönségaránnyal. Ez egy nagyságrendbeli különbség.
A hírműsoroknál viszont mást mutatnak a számok: az RTL Híradó a teljes lakosság körében a 149. részével 641 452 nézőt ért el, a 18-59 éves korosztályban pedig 239 274-et. A TV2 Tények című műsora ugyanezen a héten a 148. epizóddal 596 534 nézőt vonzott a teljes lakosságból, míg a 18-59 évesek körében 215 776 főt ért el.
Az úgynevezett infotainment, vagyis a hír és szórakoztatás határán mozgó, magazinjellegű esti műsorok kategóriájában a Tények Plusz a teljes lakosság körében 476 571, a 18-59 évesek körében pedig 173 636 nézőt ért el, míg az RTL Fókuszt 351 355-en nézték a teljes lakosságból, és 181 821-en a kiemelt korcsoportból – utóbbi körben az RTL bizonyult népszerűbbnek.
A legnagyobb ágyú kellett a nyert csatához
A hétvégén is érvényesült a trend. Az RTL szombaton az UEFA Bajnokok Ligája döntőjét, a Paris Saint-Germain–Internazionale mérkőzést közvetítette, a túlzás nélkül nagyágyúnak tekinthető meccset a teljes lakosság körében 643 577, a 18-59 éveseknél 393 904 néző követte – ez lett a csatorna legnézettebb műsora a héten.
A TV2 ugyanebben az időben az Életrevalók című filmet sugározta, amely 159 481 nézőt ért el a 18-49-es korosztályban. Egyedül szombat este tudott jelentős különbséggel nyerni az RTL.
Fotó: TV2 Sajtószoba
Vasárnap azonban ismét a TV2-é volt az este. A Kincsvadászok: VIP különkiadása a teljes lakosság körében 769 320, a 18-59 évesek között pedig 340 401 nézőt hozott, 22,9 százalékos közönségaránnyal.
2025. 22. hetének legnézettebb műsorai a teljes lakosság körében:
- Kincsvadászok – 778 488
- Kincsvadászok VIP (3. rész) – 769 320
- Kincsvadászok – 753 518
- Kincsvadászok – 739 863
- Kincsvadászok – 733 363
- Kincsvadászok – 646 111
- Labdarúgó-mérkőzés – Bajnokok Ligája (PSG – Inter) – 643 577
- RTL Híradó (149. rész) – 641 452
- RTL Híradó (146. rész) – 608 879
- Tények (148. rész) – 596 534
- Tények (149. rész) – 594 761
- RTL Híradó (147. rész) – 578 966
- Tények (146. rész) – 571 419
- RTL Híradó (148. rész) – 571 185
- Tények (147. rész) – 543 693
- RTL Híradó (150. rész) – 538 926
- RTL Híradó (152. rész) – 523 001
- Tények (145. rész) – 520 680
- Labdarúgás (PSG – Inter) – 512 337
- Tények (152. rész) – 511 483
Az RTL A Renitens című sorozatával próbálkozott, ami 449 485 nézőt ért el a teljes lakosság körében – ezzel nem tudta megszorongatni a TV2 hónapok óta dübörgő sikerprodukcióját.
A 22. héten főműsoridőben a TV2-csoport 32,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-59 évesek körében, míg az RTL-csoport 31,5 százalékot. A heti csatornaversenyt a TV2 nyerte 16,4 százalékos egyéni eredménnyel, az RTL 15,6 százalékkal zárt.
A 22. héten tehát még a BL-döntő sem volt elég ahhoz, hogy az RTL ledolgozza a hátrányát: a TV2 szórakoztató műsorai stabil közönségkedvencnek bizonyulnak, míg az RTL továbbra is inkább a hírtartalmakkal és egy-egy kiemelt sporteseménnyel tud ideiglenesen kiemelkedni. A heti toplisták élén viszont rendre a Kincsvadászok szerepel – és egyelőre nem látszik, mi tudná letaszítani onnan.
2025. 22. hetének legnézettebb műsorai a 18-59 évesek körében:
- Labdarúgó-mérkőzés – Bajnokok Ligája (PSG – Inter) – 393 904
- Kincsvadászok VIP (3. rész) – 340 401
- Kincsvadászok – 317 751
- Labdarúgás (PSG – Inter) – 313 671
- Kincsvadászok – 302 669
- Kincsvadászok – 291 865
- Kincsvadászok – 279 461
- Forma–1 futam (Spanyol Nagydíj) – 255 574
- Kincsvadászok – 244 900
- RTL Híradó (149. rész) – 239 274
- Házon kívül (721. rész) – 220 793
- A renitens (4. rész) – 216 559
- Tények (148. rész) – 215 776
- RTL Híradó (146. rész) – 212 945
- RTL Híradó (152. rész) – 212 364
- Tények (146. rész) – 205 997
- RTL Híradó (147. rész) – 197 711
- Tények (149. rész) – 194 081
- RTL Híradó (150. rész) – 187 133
- Fókusz (103. rész)– 181 821
A könyvekben is gond van
A heti nézettségi eredmények közlése egybeesett az RTL Magyarország 2024-es pénzügyi beszámolójáról szóló hírekkel is. Az M-RTL Zrt. 56,2 milliárd forintos árbevétel mellett 3,3 milliárd forint veszteséget könyvelt el a múlt évben. A Media1 médiaipari szaklap írta meg, hogy Dirk Gerkens, az RTL Magyarország korábbi vezérigazgatója – aki jelenleg a United Media Group igazgatósági tagja és a NOVA Broadcasting Group vezérigazgatója – ironikus hangvételű kommentben reagált a veszteség hírére a Facebookon: „Gratulálok, nagy siker” – írta nevetős emojikkal. A Media1 kérdésére később megerősítette, hogy ő a hozzászóló, és úgy fogalmazott: siralmasnak tartja az RTL eredményét, különösen úgy, hogy a társaság a piacvezető pozícióját sem tudta visszaszerezni. Felidézte korábbi, 2023 végén tett nyilatkozatát is, amely szerint a „süllyedő hajót” már akkor sem lehetett megmenteni a pénzköltéssel, és a Bajnokok Ligája-jogok megvásárlását „pénzügyi katasztrófának” nevezte.
Szintén a Media1 írta meg, hogy az RTL vezetése a veszteséges működést a tartalomgyártás drágulásával, az RTL+ streamingplatform fejlesztéseivel és technológiai beruházásokkal magyarázza. Az RTL szerint ezek tudatos, hosszabb távú stratégiai lépések voltak, amelyek már 2024-ben is hozzájárultak a portfólió közönségarányának 30,1 százalékra növeléséhez a 18-49 évesek körében.
A TV2 sikeresebb évet tudhat maga mögött: a TV2 Csoport árbevétele 56 milliárd forint lett 2024-ben, amiből 2 milliárd forint profitot realizáltak.