6p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 22. héten egy pillanatra úgy tűnt, hogy az RTL visszavág: az RTL Híradó több estét is megnyert, a BL-döntő pedig tömegeket vonzott. De az öröm nem tartott sokáig. A főműsoridőt ismét a TV2 uralta, a 18-59 évesek körében toronymagas fölénnyel, hétvégén pedig a szórakoztató műsoraik és filmjeik vitték a prímet.

A 22. heti nézettségi adatok alapján úgy tűnik, tartósan kettészakadt a két nagy kereskedelmi csatorna közönsége: míg az RTL a hírműsorokban és tájékoztató tartalmakban erős, addig a TV2 a fikciós sorozatokkal és szórakoztató formátumokkal húz el. A kereskedelmileg kiemelten fontos, 18-59 éves célcsoportban továbbra is a TV2 vezet, de a teljes lakosság körében is egyértelmű a fölénye. A különbség az elmúlt hetekhez képest nem csökkent, sőt, a számokból úgy tűnik: a trend egyelőre tartós tendenciát mutat.

A hétköznap esti főműsoridőben az RTL új reality-sorozata, a Határtalan szerelem a teljes lakosság körében 287 438 nézőt ért el, a 18-59 évesek körében pedig 173  319 főt, 13,3 százalékos közönségarány mellett. Ez a nézőszám nem számít kiemelkedőnek ebben az idősávban, ráadásul csökkenést mutat a korábbi hetekhez képest: a 21. héten még 192 ezer néző követte a műsort a kereskedelmi célcsoportból, 13,6 százalékos közönségarány mellett.

Ezzel szemben a TV2 régiségekkel foglalkozó, naponta jelentkező Kincsvadászok című műsora továbbra is stabilan teljesít: a teljes lakosságból 739 863, míg a 18-59 évesek közül 302 669 főt vonzott, 23 százalékos közönségaránnyal. Ez egy nagyságrendbeli különbség.

A hírműsoroknál viszont mást mutatnak a számok: az RTL Híradó a teljes lakosság körében a 149. részével 641 452 nézőt ért el, a 18-59 éves korosztályban pedig 239 274-et. A TV2 Tények című műsora ugyanezen a héten a 148. epizóddal 596 534 nézőt vonzott a teljes lakosságból, míg a 18-59 évesek körében 215 776 főt ért el.

Az úgynevezett infotainment, vagyis a hír és szórakoztatás határán mozgó, magazinjellegű esti műsorok kategóriájában a Tények Plusz a teljes lakosság körében 476 571, a 18-59 évesek körében pedig 173 636 nézőt ért el, míg az RTL Fókuszt 351 355-en nézték a teljes lakosságból, és 181 821-en a kiemelt korcsoportból – utóbbi körben az RTL bizonyult népszerűbbnek.

A legnagyobb ágyú kellett a nyert csatához

A hétvégén is érvényesült a trend. Az RTL szombaton az UEFA Bajnokok Ligája döntőjét, a Paris Saint-Germain–Internazionale mérkőzést közvetítette, a túlzás nélkül nagyágyúnak tekinthető meccset a teljes lakosság körében 643 577, a 18-59 éveseknél 393 904 néző követte – ez lett a csatorna legnézettebb műsora a héten.

A TV2 ugyanebben az időben az Életrevalók című filmet sugározta, amely 159 481 nézőt ért el a 18-49-es korosztályban. Egyedül szombat este tudott jelentős különbséggel nyerni az RTL.

A TV2 hasít
A TV2 hasít
Fotó: TV2 Sajtószoba

Vasárnap azonban ismét a TV2-é volt az este. A Kincsvadászok: VIP különkiadása a teljes lakosság körében 769 320, a 18-59 évesek között pedig 340 401 nézőt hozott, 22,9 százalékos közönségaránnyal.

2025. 22. hetének legnézettebb műsorai a teljes lakosság körében:

  1. Kincsvadászok – 778 488
  2. Kincsvadászok VIP (3. rész) – 769 320
  3. Kincsvadászok – 753 518
  4. Kincsvadászok – 739 863
  5. Kincsvadászok – 733 363
  6. Kincsvadászok – 646 111
  7. Labdarúgó-mérkőzés – Bajnokok Ligája (PSG – Inter) – 643 577
  8. RTL Híradó (149. rész) – 641 452
  9. RTL Híradó (146. rész) – 608 879
  10. Tények (148. rész) – 596 534
  11. Tények (149. rész) – 594 761
  12. RTL Híradó (147. rész) – 578 966
  13. Tények (146. rész) – 571 419
  14. RTL Híradó (148. rész) – 571 185
  15. Tények (147. rész) – 543 693
  16. RTL Híradó (150. rész) – 538 926
  17. RTL Híradó (152. rész) – 523 001
  18. Tények (145. rész) – 520 680
  19. Labdarúgás (PSG – Inter) – 512 337
  20. Tények (152. rész) – 511 483

Az RTL A Renitens című sorozatával próbálkozott, ami 449 485 nézőt ért el a teljes lakosság körében – ezzel nem tudta megszorongatni a TV2 hónapok óta dübörgő sikerprodukcióját.

A 22. héten főműsoridőben a TV2-csoport 32,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-59 évesek körében, míg az RTL-csoport 31,5 százalékot. A heti csatornaversenyt a TV2 nyerte 16,4 százalékos egyéni eredménnyel, az RTL 15,6 százalékkal zárt.

A 22. héten tehát még a BL-döntő sem volt elég ahhoz, hogy az RTL ledolgozza a hátrányát: a TV2 szórakoztató műsorai stabil közönségkedvencnek bizonyulnak, míg az RTL továbbra is inkább a hírtartalmakkal és egy-egy kiemelt sporteseménnyel tud ideiglenesen kiemelkedni. A heti toplisták élén viszont rendre a Kincsvadászok szerepel – és egyelőre nem látszik, mi tudná letaszítani onnan.

2025. 22. hetének legnézettebb műsorai a 18-59 évesek körében:

  1. Labdarúgó-mérkőzés – Bajnokok Ligája (PSG – Inter) – 393 904
  2. Kincsvadászok VIP (3. rész) – 340 401
  3. Kincsvadászok – 317 751
  4. Labdarúgás (PSG – Inter) – 313 671
  5. Kincsvadászok – 302 669
  6. Kincsvadászok – 291 865
  7. Kincsvadászok – 279 461
  8. Forma–1 futam (Spanyol Nagydíj) – 255 574
  9. Kincsvadászok – 244 900
  10. RTL Híradó (149. rész) – 239 274
  11. Házon kívül (721. rész) – 220 793
  12. A renitens (4. rész) – 216 559
  13. Tények (148. rész) – 215 776
  14. RTL Híradó (146. rész) – 212 945
  15. RTL Híradó (152. rész) – 212 364
  16. Tények (146. rész) – 205 997
  17. RTL Híradó (147. rész) – 197 711
  18. Tények (149. rész) – 194 081
  19. RTL Híradó (150. rész) – 187 133
  20. Fókusz (103. rész)– 181 821

A könyvekben is gond van

A heti nézettségi eredmények közlése egybeesett az RTL Magyarország 2024-es pénzügyi beszámolójáról szóló hírekkel is. Az M-RTL Zrt. 56,2 milliárd forintos árbevétel mellett 3,3 milliárd forint veszteséget könyvelt el a múlt évben. A Media1 médiaipari szaklap írta meg, hogy Dirk Gerkens, az RTL Magyarország korábbi vezérigazgatója – aki jelenleg a United Media Group igazgatósági tagja és a NOVA Broadcasting Group vezérigazgatója – ironikus hangvételű kommentben reagált a veszteség hírére a Facebookon: „Gratulálok, nagy siker” – írta nevetős emojikkal. A Media1 kérdésére később megerősítette, hogy ő a hozzászóló, és úgy fogalmazott: siralmasnak tartja az RTL eredményét, különösen úgy, hogy a társaság a piacvezető pozícióját sem tudta visszaszerezni. Felidézte korábbi, 2023 végén tett nyilatkozatát is, amely szerint a „süllyedő hajót” már akkor sem lehetett megmenteni a pénzköltéssel, és a Bajnokok Ligája-jogok megvásárlását „pénzügyi katasztrófának” nevezte.

Szintén a Media1 írta meg, hogy az RTL vezetése a veszteséges működést a tartalomgyártás drágulásával, az RTL+ streamingplatform fejlesztéseivel és technológiai beruházásokkal magyarázza. Az RTL szerint ezek tudatos, hosszabb távú stratégiai lépések voltak, amelyek már 2024-ben is hozzájárultak a portfólió közönségarányának 30,1 százalékra növeléséhez a 18-49 évesek körében.

A TV2 sikeresebb évet tudhat maga mögött: a TV2 Csoport árbevétele 56 milliárd forint lett 2024-ben, amiből 2 milliárd forint profitot realizáltak. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!