3p

A 29. héten kifejezetten csendesen alakultak a nézettségi adatok, azonban így is kisebb meglepetés született.

A németországi foci-Eb végével eldőlt, hogy egy ideig nem fogunk kiemelkedően magas nézettségi adatokat látni, hiszen a nyári uborkaszezonban a kereskedelmi tévék igencsak fékezett habzással tervezik adásaikat.

Szokás szerint az RTL főműsoridős programjának első érkezője az ’A mi kis falunk’ volt, amely ezúttal 329 ezres átlagos nézőszámmal iratkozott fel a listára – ez enyhe javulás az előző hetekhez képest. A kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában egy adás jellemzően 115 ezer nézőt vonzott, 15 százalék körüli közönségarány mellett, mindez egyébként szintén nem rossz eredmény.

A TV2 ismét a Kasza Tibi vezetésével érkező Szerencsekerék adásait indította csatába, ezek pedig a teljes lakosság körében ezúttal is lenyomták a riválist, hiszen átlagosan 501 ezer ember nézte a műsort. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban mindez azonban megfordult, és a vetélkedő 105 ezres átlagszámával és 14,3 százalékos közönségarányával kikapott.

Az esti műsorsávok második felében jelenleg mindkét csatorna ismétléseket ad, ezek néhány százezres nézőszámokat értek el a 29. héten is.

Lando Norris és Oscar Piastri kettős McLaren győzelmet aratott a Hungaroringen
Lando Norris és Oscar Piastri kettős McLaren győzelmet aratott a Hungaroringen
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Magyarországon a száguldó cirkusz

A labdarúgó kontinenstorna befejezésével egy ideig úgy tűnt, hogy érdemleges sportesemény nélkül maradnak a magyar tévézők, azonban július 19-21 közt Magyarországra érkezett a Forma-1, és ismételten megrendezték a futamot a Hungaroringen.

A roppant emlékezetesre sikeredő futamon végül Oscar Piastri a McLaren ausztrál versenyzője látta meg először a kockás zászlót – míg a második helyen Lando Norris, a magyar verseny örömére egyébként Herendi-mintás sisakban versenyző csapattásra érkezett be. 

A magyar nagydíj a nézőket is lázba hozta, a teljes lakosság körében 613 ezren követték a készülékek előtt az eseményeket, amellyel a kategória legjobbja lett. A 18-49 évesek korcsoportjában sem tudták legyőzni a Hungaroringet,

és 214 ezer néző, valamint 35,6 százalékos közönségarány mellett itt sem volt kérdés a heti első helyezett kiléte.

Érdekesség, hogy a hazai rendezés tényleg jobban izgalomba hozta a Forma-1 rajongókat, mint általában, hiszen az időmérő edzés is mérhető számokat hozott, ezt 326 ezren nézték.

Csendes hétvége

A pihenőnapokon továbbra sem ad egyik csatorna sem szuperprodukciókat, így azon múlik a győzelem, hogy éppen hol sikerül jobban a filmválasztás. Ezúttal mindkét napon a TV2-nek állt a zászló, hiszen

  • szombaton az Apácashow 264 ezres nézettségével nem tudott versenyezni az RTL által választott Faterok motoron;
  • míg vasárnap ’A skorpiókirály’ 270 ezres nézettsége előzte meg az Űrvihar által elért 242 ezret.

A hétvégi adatokban azért akadt egy utólagosan igen viccesnek tűnő adalék is: azután, hogy Joe Biden amerikai elnök magyar idő szerint vasárnap este bejelentette, nem indul újból az elnökségért, az RTL a ’Támadás a Fehér Ház ellen’ című akciófilmet tűzte műsorra.

Így alakult a heti végeredmény

Ahogy arról az előző hetekben is írtunk, a foci-Eb vége után a párizsi olimpia kezdetéig nem fogjuk látni a közmédia semelyik csatornáját sem a legjobb nézettségű adók közt, hiszen a hagyományos helyzetben az is ritka, hogyha érdemben mérhető számokat tudnak felmutatni. Ez a 29. héten valóban eszerint történt, a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában csak a két kereskedelmi csatorna rúgott labdába – végül 12,1 százalékával a TV2 megelőzte az RTL 11,7 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!