Hann Endre, a Medián ügyvezető igazgatója Facebook-posztban hívta fel a figyelmet arra, hogy Ukrajna uniós csatlakozásának kérdésében a Medián már felmérte a közvélemény álláspontját. Az ezerfős, országos, reprezentatív felmérése egyébként azt az eredményt hozta, hogy a válaszadók 33 százaléka nagyon, 23 százaléka pedig inkább ellenzi Ukrajna uniós tagságát, míg teljes mértékben csak 11 százalék támogatja ezt, az „inkább támogatja” kategóriába pedig 28 százalék került.
A Medián igazgatója szerint ezért aztán igencsak aggályos lenne az Orbán Viktor által meghirdetett „véleménynyilvánító szavazásra” közel egymilliárd forintot elkölteni.
Hann Endre néhány hónapja lapcsoportunk élő beszélgetős műsorának, a Klassis Klub Live-nak is vendége volt:
De ha a Mediánnak nem hisz a miniszterelnök, arra is van megoldása Hann Endrének:
„A kormány megbízhatna akár három független közvélemény-kutató intézetet, hogy akár a megszokott 1000 fős minta többszörösén, például háromszor háromezer szavazópolgár megkérdezésével végezzen felmérést a témában, egy időben, szakszerű kérdésekkel, a nyilvánosság számára is átlátható módon, és így akár a tervezett költség századrészéért kaphatna sokkal megbízhatóbb és hitelesebb eredményt, mint amit az ellenőrizhetetlen lebonyolítású konzultáció nyújthat.”