3p

Furcsaságok láthatók a Fidesz egyik legújabb kommunikációs csatornáján. 

Telex szerint csúnyán besült az új fideszes kommunikációs csodafegyver, amikor elindult a Harcosok órája című online műsor, s aminek kulcsfontosságú szerepet szánt a Fidesz a nagy digitális honfoglalásban, a Harcosok Klubja és a digitális polgári körök mellett. Most pedig a Facebook-videók nézettségét vizsgálta meg a lap, és meglepő következtetésekre jutott. 

A napi interjúshow-ban a kormány legismertebb arcai adják egymásnak a kilincset a stúdióban, és az első héten milliós nézettsége volt – de a portál már egy hónapja is azt írta, hogy a valós érdeklődés ennek csak a töredéke lehetett, hirdetésekkel turbózták fel a nézettséget nagyjából a tízszeresére.

A Facebookon a videók nézettsége, és a rá érkező reakciók száma publikus, ezért készítettünk egy automatát, ami óránként rögzíti a videók éppen aktuális adatait. Augusztus 25-én hétfő hajnaltól egy héten át gyűltek az adatok, ezalatt négy Harcosok órája epizód jött ki: hétfőn Rétvári Bencével, kedden Szijjártó Péterrel, szerdán Takács Péterrel, és csütörtökön Bóka Jánossal.

Amikor Orbán Viktor Németh Balázsnál járt
Amikor Orbán Viktor Németh Balázsnál járt
Fotó: Youtube

Arra voltak kíváncsiak, hogyan alakul a videók nézettsége organikusan, a megjelenésük után, hogyan változik ez, amikor elindítják a hirdetéseket, és végül mi történik a hirdetések leállítása után. A nézettségi adatok jelenleg 125, 236, 214, és 138 ezret mutatnak, ez összesen több mint 700 ezer, ami elég komoly szám. El is magyarázzák, hogy jött össze ez a 700 ezer egy hét alatt. 

A mintázat mind a négy videónál nagyon hasonló: reggel 7 és 8 között lemegy élőben az adás, aztán minimálban ketyeg a nézettség este nyolcig, akkor hirtelen megtáltosodik, két és fél napig száguld, aztán hirtelen megáll. Ám ha megnézi valaki, mikor futottak facebookos hirdetésben az adott videók, pontosan ezzel egybevágó időszakokat látunk. A Meta Ad Library adatai szerint Rétvári és Bóka adása hirdetésként 100–125 ezer alkalommal indult el, Szijjártóé 200–250 ezerszer, Takácsé 175–200 ezerszer. A négy videó a hirdetések előtt, 12 óra alatt jellemzően 7–8 ezres nézettséget szedett össze, a reklámok leállítása után pedig gyakorlatilag nullát.

Hogy milyen szinten a vásárolt forgalomra támaszkodik a Harcosok órája, azt szépen illusztrálja, hogy csütörtökön reggel 8:30 és 10:30 között, amikor Bóka epizódja még friss-ropogós volt, alig ért véget az élő adás, két óra alatt mindössze ezret emelkedett rajta a megtekintések mutatója. Eközben az előző napi adás 6300, a két nappal korábbi 7800, és még a három napos is 2100 nézőt húzott be a hirdetés miatt.

A lap további fejtegetéseit is érdemes elolvasni, igen tanulságos.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!