4p

A 38. hét nézettségi adataiban egy legendás visszatérő mindent vitt.

Változást hozott az RTL programjában a 38. hét, ugyanis a rendkívül haloványan teljesítő ’Kalandra fal!’ helyére egy Franciaországból honosított vetélkedő érkezett, a ’Fort Boyard – Az erőd’ adásonként mindig két csapat küzdelmét hozza különböző feladatokban. A bemutatkozás egyelőre elég közepesre sikeredett, és egy nem túl emlékezetes 314 ezres átlagos nézőszámmal indított a széria. A 18-49 évesek, kereskedelmi szempontból kiemelten fontos korcsoportjában hasonlóan teljesített a műsor: 132 ezer néző mellett 14,2 százalékos közönségarányt hozott.

A hétköznapokon viszont alapvetően továbbra is a TV2 sokadik évadját töltő Ázsia Expressz az egyeduralkodó, a celebek utazgatós realityje elképesztően népszerű. A 38. héten is nagyon masszív, 730 ezer körüli átlagos nézettséget hozó műsor a kiemelt kereskedelmi korcsoportban is jól megy: itt 223 ezer néző mellett 24,1 százalékos közönségarányt jegyeztek fel.

A program második felében a valóságshow kategóriába illő műsorok érkeztek mindkét csatornán, az RTL focis realityjében Kabát Péter terelgeti  tovább egy kétballábas focicsapat mindennapjait, míg a TV2 ’A kísértés’ műsorában csábítók lesnek párokra. A két műsor közül továbbra is a TV2-s teljesít jobban, hiszen ez átlagosan 350 ezer körüli nézőszámot hozott, szemben az RTL-es focis széria által elért 190 ezer körüli átlaggal.

Sportesemények

A hétre három emlékezetesebb esemény jutott a sportrajongóknak: a Forma-1 Szingapúrba érkezett, ahol egy meglepően gyorsan futó gyík miatt egy edzést is meg kellett szakítani.

A futamot végül Lando Norris nyerte a McLaren színeiben, mindezt pedig 439 ezren követték a képernyők előtt, ezzel a hét legjobb számokat hozó sporteseménye lett.

A focirajongók sem unatkoztak, hiszen a Bajnokok Ligája nyitónapján az AC Milan és a Liverpool találkozott, itt végül az angol csapat kerekedett felül, és többek közt Szoboszlai Dominik góljával 3-1-re nyerte a mérkőzést – ezt 180 ezren látták élőben.

Végül egy hazai illetőségű meccs is akadt, ugyanis a magyar bajnoki keretében a Ferencváros az MTK vendége volt, itt hátrányból fordítva nyert 3-1-re a Fradi; amit 148 ezren követte a képernyők előtt.

A visszatérő Megasztár nézettségével nem lehetett versenyezni
A visszatérő Megasztár nézettségével nem lehetett versenyezni
Fotó: TV2 Sajtószoba

Nagy durranás hétvégén

A kereskedelmi csatornák hétvégére jócskán tartogattak puskaport, hiszen szombaton és vasárnap is 2-2 szuperprodukció csapott össze. Szombaton az RTL az X-Faktorral 682 ezres nézettséget ért el, így alulmaradt a párhuzamosan futó ’Sztárban sztár All Stars’ által hozott 815 ezer fővel szemben. A csatorna összességében azért minden bizonnyal így sem keseredett el, hiszen az X-Faktor új szériája eddig kiugróan jól teljesít a 18-49 évesek körében, és 314 ezer nézőjével, valamint 32,1 százalékos közönségarányával éppen csak lemaradt a heti győzelemről a kategóriában.

Az abszolút győztesre vasárnapig kellett várni, ahol a Sztárbox 481 ezres nézettségét éppúgy lemosta a hosszú kihagyás után visszatérő Megasztár, mint Torghelle Sándor Shane Tusup-ot a verekedős műsorban.

A hazai tehetségkutatók egykori alfája és omegája első adásával nagyot villantot, és hónapok óta először hozott milliós nézettséget: a teljes lakosság körében 1,06 millióan nézték. A 18-49 évesek körében szintén nem akadt legyőzője, és 350 ezer nézővel, 31 százalékos közönségarány mellett ezt a kategóriát is könnyedén megnyerte.  

Ez most nem volt kérdéses

Elsősorban az Ázsia Expressz elképesztően stabil teljesítményének, valamint a Megasztár által hozott elsőre nagyon meggyőző számoknak köszönhető az, hogy ezúttal egyáltalán nem volt kérdés a heti végeredmény. Összességében tehát a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában 20,9 százalékával a TV2 megelőzte az RTL 14,7 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!