A hétköznapokon nem történt változás a csatornák programjában, az RTL Az árulók – Gyilkosság a kastélyban epizódjait küldte adásba, a gyilkosos műsor javulónak nevezhető számokat hozott a teljes lakosság körében 517 ezres nézőszámával.
Az RTL a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 évesek korcsoportban különösen elégedett lehet: 250 ezres nézettséget és 24,4 százalékos átlagos közönségarányt ért el, azaz itt is egyértelmű erősödés történt.
A TV2-n is tovább kalandoztak a celebek, az Ázsia Expressz tovább dübörgött 775 ezer fő feletti átlagos nézőszámával, igaz, az előző heti eredményekhez képest valamennyit gyengült. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban 202 ezres nézettséget és 19,9 százalékos közönségarányt hozott, így a hétköznapi versenyt ezúttal is az RTL nyerte ebben a kategóriában.
Az esti főműsoridő második felében az RTL-en megint a szerelmet kereső gazdák érkeztek, a Házasodna a gazda jól bevált receptje ismételten 330 ezer körüli átlagos nézettséget hozott, míg a TV2-n a csábítók támadtak tovább, itt A kísértés 343 ezer nézőt vonzott.
Sportesemények
A héten két mérkőzés hozott emlékezetes nézettséget, mindkettő a Ferencvároshoz kapcsolódott:
- az Európa Liga selejtezőjében a Fradi a Tottenham csapatával találkozott, itt a magyar csapat 2-1-es vereséget szenvedett végül. Mindezt 335 ezer néző követte élőben.
- A magyar bajnoki keretében a Ferencváros a Paks csapatánál vendégeskedett és 3-1-re kikapott – ezt 202 ezren figyelték a készülékek előtt.
Hétvégére maradt a puskapor
A kereskedelmi csatornák szokás szerint a pihenőnapok estéjére tartogatták a szuperprodukcióikat
Szombaton az X-Faktor válogatója a Sztárban sztár All Stars ellen mérette magát, és ezúttal nem volt kérdés az RTL-es vetélkedő győzelme. Az X-Faktor 818 ezer nézőjével szemben a TV2-s rivális 787 ezret tudott a teljes lakosság körében; a különbség a 18-49 évesek korcsoportjában viszont még nagyobb volt:
itt az X-Faktor 387 ezer nézőjével és 37,7 százalékos közönségarányával toronymagasan megnyerte a kategóriát, míg a Sztárban sztár All Stars csak 167 ezer nézőig és 17,4 százalékos közönségarányig jutott.
Vasárnap a magyar tévénézők számára bizonyára nosztalgikus emlékeket is ébresztő Megasztár megint tarolt, és 888 ezres nézettségével bebiztosította a heti győzelmet a TV2-nek a teljes lakosság körében, nagyon elverve a párhuzamosan futó Sztárbox 510 ezrét.
A kiemelt kereskedelmi korcsoportban fordult a kocka: a 243 ezres nézőszámot és 22,6 százalékos közönségarányt felmutató Sztárbox éppen megelőzte a rivális 240 ezer nézőjét és 21,6 százalékos közönségarányát.
Valamit nagyon eltalált az RTL
A heti végeredmény alakulásának szempontjából egyértelműnek tűnik, hogy mostanában nem sok ok akad a panaszra a csatorna háza táján, hiszen Az árulók – Gyilkosság a kastélyban és az X-Faktor erőteljes teljesítménye elegendőnek bizonyult arra, hogy bebiztosítsa a győzelmet abban a kategóriában, ahol igazán számít.
Összességében tehát a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában az RTL 20,5 százalékával kényelmesen megelőzte a TV2 18,7 százalékát.