Május közepe és június eleje – egészen pontosan május 18. - június 7. – közötti három hétben 195 millió forintot költöttek magyarországi szereplők politikáról, választásokról és társadalmi kérdésekről szóló hirdetésekre a Meta felületein (a Facebookon és az Instagramon). Így ebben az évben összesen már az 1,2 milliárd forintot közelíti a hirdetések összege – derül ki a Political Capital elemzéséből.
Az összes költés 82 százalékának cechjét az Orbán-rezsim szereplői állták. A kormányzati irányítású média idén eddig 328 milliót, a kormányzati proxyszervezetek 255 milliót, a Fidesz pártszervezetei és politikusai 240 milliót, a kormányzati szervek pedig 122 milliót költöttek. A maradék 18 százalékon osztoznak az ellenzéki pártok, a független médiumok, a civil szervezetek és minden más hirdető. Ha kizárólag a pártkasszákból fizetett hirdetéseket nézzük, a Fidesz 240 milliót, az ellenzéki pártok pedig együttvéve is csak 123 milliót költöttek idén. A jelöltenkénti bő 5 milliós, azaz összesen bő 1 milliárd forintos kampányköltési limit várható eltörlése azt vetíti előre, hogy a Fidesz a jövő tavasszal esedékes választásig az eddigi limit többszörösét tervezi elkölteni – nemcsak a proxyszervezeteken keresztül, hanem közvetlenül a pártkasszából is.
Látványosan megugrott ugyanakkor a Demokratikus Koalícióhoz köthető szereplők hirdetéseinek összege a vezércserét követően. A párt és politikusaik Facebook-oldalai mellett a DK-hoz köthető médiumok is hirdetni kezdtek. Az Ellenszél például hosszú szünet után az elmúlt négy hétben aktivizálódott, 6,5 millió forintért népszerűsítve a DK-t és kritizálva Magyar Pétert. A Nyugati Fény egy év kihagyás után tért vissza a hirdetők közé, 2,9 millió forintért hirdetve a Dobrev Klárával készült exkluzív interjúját.