4p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tényleg beütött a nyár, legalábbis ami a televíziós műsorok nézettségét illeti. A 24. heti adatok az évszaknak megfelelően harmatosak, bár a TV2-nek még így sem lehet oka panaszra. 

A nyári lazulás és szabadságolás hatása már a tévéműsorok nézettségén is meglátszik: a kereskedelmileg kiemelt 18-59 éves korcsoport körében az RTL Híradójának legjobban teljesítő múlt heti adását például mindössze 175 ezren nézték, míg a TV2-n futó Tényeket 162 ezren. A TV2 eddig atombiztosan teljesítő, műtárgykereskedéssel foglalkozó műsora, a Kincsvadászok is csak 271 ezer embert ültetett a képernyő elé, míg az RTL-en vetített The floor – Csak egy maradhat elnevezésű vetélkedő legnézettebb adására 174 ezren voltak kíváncsiak a Nielsen Research adatai szerint. 

Így alakult a két nagy kereskedelmi csatorna közönségaránya

A kereskedelmileg kiemelt korosztálynál főműsoridőben a TV2 bizonyult erősebbnek, de csak egy vastag hajszállal: 15,4 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL 13,7 százalékot. A harmadik helyre a FILM+ került 4,9 százalékkal, míg az M4 az ötödik helyre tudott becsúszni a maga 4 százalékával. Ha a napi bontást nézzük, akkor az RTL nem járt igazán jól: csütörtökön és vasárnap tudott felülkerekedni legnagyobb riválisán, de a különbség nem volt igazán markáns: pénteken egy, vasárnap pedig mindössze 0,9 százalék.

Csatornacsoport tekintetében még elenyészőbb volt a különbség: az RTL műsorai 31 százalékos közönségaránnyal futottak, míg a TV2 csoporté 31,5 százalékossal. 

Ami pedig a két vezető kereskedelmi csatorna éves főműsoridős nézettségi harcát illeti: a TV2  eddig 116 napot hozott, míg az RTL ötvenet, ami 70-30 százalékos arányt jelent. Vagyis az RTL-nek alaposan bele kellene húznia, ha szeretné befogni örök riválisát. 

A nézettségi harc nyáron sem lankad, de a műsorfelhozatal  nem igazán változatos
A nézettségi harc nyáron sem lankad, de a műsorfelhozatal nem igazán változatos
Fotó: Depositphotos

 

Ezekre voltak a legtöbben kíváncsiak

A nyári uborkaszezon és a szabadtéri programlehetőségek ellenére a nézők nagy része nem mondott le teljesen a tévézésről. A 18-59 éves korosztály tagjai a Kincsvadászokra voltak igazán rákattanva: a legnézettebb tíz műsor közé hat epizód verekedte be magát. Ám hiába bizonyult népszerűnek a Till Attila vezetésével futó hétköznap esti műsor, a legjobban muzsikáló rész is csak 310 ezer nézőt érdekelt e korcsoportban. Ez a három héttel ezelőtti adatokhoz képest körülbelül 60 ezres csökkenést jelent. 

A Kincsvadászok dominanciáját csak a Forma-1 Kanadai Nagydíj törte meg: a hétvégi futamot több mint 275 ezren követték, ezzel az M4-en közvetített sportműsor a harmadik legnézettebb lett. Az első tíz közé még két RTL Híradó került be, de nézettségi szempontból – a 221 ezres, illetve 205 ezres számmal – mindkettő elég gyengén teljesített.

A teljes lakosság körében sem akadt legyőzőre a Kincsvadászok: a műsor gyakorlatilag csak magával versenyzett. A legnépszerűbb adását 754 ezren nézték, ami a nyári szezonban egyáltalán nem számít rossz eredménynek.

Az első hét helyet elbitorolta a top tízes listán, melynek nyolcadik, kilencedik és tizedik helyére csak az RTL Híradója tudta beverekedni magát: 550 ezer feletti nézőszámmal.

Ha sport, akkor autóverseny és foci

Az elmúlt egy hétben mindössze két sportközvetítés érdekelte igazán a nézőket: a már említett Forma-1-es Kanadai Nagydíj, amit összesen 443 ezren néztek, és az Azerbajdzsán-Magyarország felkészülési labdarúgó-mérkőzés: ez valamivel több mint 405 ezer embert ültetett a képernyő elé, ami a hazai focirajongók örömére 2:1-es vendégsikert hozott. 

The Floor: nem sikerül megszorongatni a TV2-t

Az RTL hétköznap esténként rendületlenül próbálja befogni a TV2-t, egyelőre nem sok sikerrel. A kora esti műsorsávból a késő estibe nyúló televíziós vetélkedő, a The Floor – Csak egy maradhat viszont nem teljesített rosszul. A holland formátum alapján gyártott gameshow legnézettebb adását közel 379 ezren követték – igaz, a szintén ebben a műsorsávban futó Kincsvadászokét 754 ezren.  

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!