Egyelőre befoghatatlannak tűnik a TV2 műtárgykereskedéssel foglalkozó műsora, a Kincsvadászok. A hétköznap esténként jelentkező produkció, amelyet Till Attila vezet, a hetedik héten a legnézettebb műsornak számított a 18-59 évesek körében a maga 407 ezres nézőszámával. Sőt, két másik epizódja a toplista második és harmadik helyét szerezte meg.
A kereskedelmileg kiemelt korosztály tagjai közül 370 ezren voltak kíváncsiak az RTL Híradójának legnépszerűbb adására, ami a negyedik helyhez volt elég, és csaknem ennyien követték a csatorna hetente sugárzott üzleti show-műsora, a Cápák között aktuális epizódját. A tíz legnézettebb műsor közé a már említetteken kívül az RTL szintén hetente jelentkező politikai-közéleti műsora, a Házon kívül tudott befurakodni, és A mi kis falunk című vígjátéksorozat egyik epizódja, amit majdnem 338 ezren követtek.
Ezekre voltak kíváncsiak a tévénézők
Hasonlóan alakult a legnézettebb műsorok toplistája a teljes lakosság körében. A legtöbben a Kincsvadászok adásait követték: a tízes lista első négy helyére a TV2 Jolly Jokere került: a legjobban futó részt közel 843 ezren nézték, ami majdnem 24 százalékos közönségarányt jelent. A hírműsorok csak ezután következtek: az RTL Híradója a teljes lakosság körében az ötödik legnézettebb műsornak számított a maga 748 ezres nézőszámával, míg a TV2 Tények című hírműsora a hatodik és hetedik helyet szerezte meg.
Fotó: Depositphotos
Jól muzsikál a Pokoli rokonok, de azért nem csodafegyver
A teljes lakosság körében továbbra is népszerű az RTL napi sorozata, a Dobó Kata és Árpa Attila nevével fémjelzett, esti műsorsávban futó Pokoli rokonok. Rendre hozta a napi 500 ezer körüli nézőszámot, a legjobban futó epizódját 505 ezer ember követte. Noha ez egyáltalán nem rossz eredmény, a Pokoli rokonok nyomába sem ér a konkurens kereskedelmi csatornán vele egy időben futó Kincsvadászokkal, aminek a leggyengébben muzsikáló epizódját is 711 ezren nézték.
Az RTL-en délután sugárzott sorozat, a Drága örökösök viszont meglehetősen alacsony nézőszámmal futott: a hetedik héten egyetlen epizódja sem tudott százezer fölé kerülni, így nem tudott mit kezdeni a TV2 ugyanezen műsorsávjában hétköznaponta futó török sorozattal, a rendre 500 ezer körüli nézőszámot produkáló Három nővérrel.
Foci, foci és foci
Ami a sporteseményeket illeti: a teljes lakosság körében az M4-en sugárzott, Európa-liga nyolcaddöntőjébe jutásért zajló Ferencváros-Viktoria Plzen meccs volt a legnézettebb. Az összecsapásra, ahol végül 1-0-ra a magyar csapat győzedelmeskedett, 341 ezren voltak kíváncsiak. Az OTP Bank Liga sorozat aktuális fordulóját, a Ferencváros-Paks meccset több mint 272 ezren követték, míg az angol bajnokságban a bennmaradásért küzdő Wolverhampton Wanderers Liverpool elleni küzdelmét 192 ezren.
Az a fránya közönségarány – RTL vs. TV2
A 18-59 évesek körében az RTL 16,5, a TV2 pedig 15,6 százalékos közönségarányt produkált. A két kereskedelmi nagyágyút a MOZI+ követte 4,7 százalékkal, majd nem sokkal lemaradva a Cool következett. A TV2 csoport által elért heti közönségarány 31,4 százalékos volt, míg az RTL csatornáinál 32,9 százalékot mért a Nielsen Research a kereskedelmi szempontból kiemeltnek számító korcsoport tagjai körében.
Melyik csatorna húzta be a hétvégét?
Közönségarány tekintetében hétköznaponként a TV2 volt fölényben a 18-59 évesek körében, ám a hétvége az RTL-é lett. A csatorna szombaton 18,3, vasárnap pedig 19,4 százalékos közönségarányt produkált, szemben a TV2 10,5, illetve 8,7 százalékával.
Így áll most a gigászok harca – de még hátravan 45 hét
A két legnagyobb kereskedelmi csatorna közül a 2025-ben „megnyert” esték számát tekintve a Nielsen Research adatai szerint a TV2 vezet 27 nappal, míg az RTL-nek eddig 20 napot sikerült behúznia. Ez 57-43 százalékos aránynak felel meg.