4p

Tényleg elhozza a Kánaánt Trump az Orbán-kormánynak?
És a békét Ukrajnában?
Fordulat jön az európai bevándorlás-politikában?

Online Klasszis Klub élőben Káncz Csabával!

2025. február 19. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hetedik heti nézettségi adatok túl nagy meglepetést nem tartogattak: a két legnagyobb kereskedelmi tévé közönségkedvenc műsorai továbbra is viszik a prímet. 

Egyelőre befoghatatlannak tűnik a TV2 műtárgykereskedéssel foglalkozó műsora, a Kincsvadászok. A hétköznap esténként jelentkező produkció, amelyet Till Attila vezet, a hetedik héten a legnézettebb műsornak számított a 18-59 évesek körében a maga 407 ezres nézőszámával. Sőt, két másik epizódja a toplista második és harmadik helyét szerezte meg.

A kereskedelmileg kiemelt korosztály tagjai közül 370 ezren voltak kíváncsiak az RTL Híradójának legnépszerűbb adására, ami a negyedik helyhez volt elég, és csaknem ennyien követték a csatorna hetente sugárzott üzleti show-műsora, a Cápák között aktuális epizódját. A tíz legnézettebb műsor közé a már említetteken kívül az RTL szintén hetente jelentkező politikai-közéleti műsora, a Házon kívül tudott befurakodni, és A mi kis falunk című vígjátéksorozat egyik epizódja, amit majdnem 338 ezren követtek. 

Ezekre voltak kíváncsiak a tévénézők

Hasonlóan alakult a legnézettebb műsorok toplistája a teljes lakosság körében. A legtöbben a Kincsvadászok adásait követték: a tízes lista első négy helyére a TV2 Jolly Jokere került: a legjobban futó részt közel 843 ezren nézték, ami majdnem 24 százalékos közönségarányt jelent. A hírműsorok csak ezután következtek: az RTL Híradója a teljes lakosság körében az ötödik legnézettebb műsornak számított a maga 748 ezres nézőszámával, míg a TV2 Tények című hírműsora a hatodik és hetedik helyet szerezte meg. 

A nagy csatornák kínálatára ráférne egy kis vérfrissítés
A nagy csatornák kínálatára ráférne egy kis vérfrissítés
Fotó: Depositphotos

Jól muzsikál a Pokoli rokonok, de azért nem csodafegyver

A teljes lakosság körében továbbra is népszerű az RTL napi sorozata, a Dobó Kata és Árpa Attila nevével fémjelzett, esti műsorsávban futó Pokoli rokonok. Rendre hozta a napi 500 ezer körüli nézőszámot, a legjobban futó epizódját 505 ezer ember követte. Noha ez egyáltalán nem rossz eredmény, a Pokoli rokonok nyomába sem ér a konkurens kereskedelmi csatornán vele egy időben futó Kincsvadászokkal, aminek a leggyengébben muzsikáló epizódját is 711 ezren nézték.

Az RTL-en délután sugárzott sorozat, a Drága örökösök viszont meglehetősen alacsony nézőszámmal futott: a hetedik héten egyetlen epizódja sem tudott százezer fölé kerülni, így nem tudott mit kezdeni a TV2 ugyanezen műsorsávjában hétköznaponta futó török sorozattal, a rendre 500 ezer körüli nézőszámot produkáló Három nővérrel.

Foci, foci és foci

Ami a sporteseményeket illeti: a teljes lakosság körében az M4-en sugárzott, Európa-liga nyolcaddöntőjébe jutásért zajló Ferencváros-Viktoria Plzen meccs volt a legnézettebb. Az összecsapásra, ahol végül 1-0-ra a magyar csapat győzedelmeskedett, 341 ezren voltak kíváncsiak. Az OTP Bank Liga sorozat aktuális fordulóját, a Ferencváros-Paks meccset több mint 272 ezren követték, míg az angol bajnokságban a bennmaradásért küzdő Wolverhampton Wanderers Liverpool elleni küzdelmét 192 ezren.

Az a fránya közönségarány – RTL vs. TV2 

A 18-59 évesek körében az RTL 16,5, a TV2 pedig 15,6 százalékos közönségarányt produkált. A két kereskedelmi nagyágyút a MOZI+ követte 4,7 százalékkal, majd nem sokkal lemaradva a Cool következett. A TV2 csoport által elért heti közönségarány 31,4 százalékos volt, míg az RTL csatornáinál 32,9 százalékot mért a Nielsen Research a kereskedelmi szempontból kiemeltnek számító korcsoport tagjai körében.

Melyik csatorna húzta be a hétvégét? 

Közönségarány tekintetében hétköznaponként a TV2 volt fölényben a 18-59 évesek körében, ám a hétvége az RTL-é lett. A csatorna szombaton 18,3, vasárnap pedig 19,4 százalékos közönségarányt produkált, szemben a TV2 10,5, illetve 8,7 százalékával.  

Így áll most a gigászok harca – de még hátravan 45 hét

A két legnagyobb kereskedelmi csatorna közül a 2025-ben „megnyert” esték számát tekintve a Nielsen Research adatai szerint a TV2 vezet 27 nappal, míg az RTL-nek eddig 20 napot sikerült behúznia. Ez 57-43 százalékos aránynak felel meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!