3p

A 26. hét televíziós nézettségi adataiban továbbra is minden a labdarúgásról szólt.

A kereskedelmi csatornák fékezett habzású műsorfolyammal kínálták a közönséget a hétköznapok estéin, így igazán nagy számokat egyik csatorna sem tudott felmutatni. Az RTL főműsoridős programjának első érkezője az ’A mi kis falunk’ volt, 361 ezres átlagos nézőszámmal iratkozott fel a listára, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában pedig egy adás jellemzően 108 ezer nézőt vonzott, 13,7 százalékos közönségarány mellett – ez egyébként javulás az előző hetekben elértekhez képest.

A fociért tévéznek most a magyarok
A fociért tévéznek most a magyarok
Fotó: Depositphotos

A TV2 ezúttal is a Kasza Tibi vezetésével érkező Szerencsekerék adásait indította csatába, ezek pedig a teljes lakosság körében ezúttal is egyértelműen lenyomták a riválist, hiszen átlagosan 502 ezer ember nézte a műsort. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban ez a fölény azonban eltűnt, és 94 ezres nézőszámával már alulmaradt a versenytárssal szemben, és a közönségarány terén is kikapott a maga 12 százalékával.

Az esti műsorsávok második felében jelenleg mindkét csatorna ismétléseket ad, ezek néhány százezres nézőszámokat értek el a 26. héten is.

Minden a fociról szól

A nyári uborkaszezon első nagy attrakciója egyértelműen a németországi foci-Eb, amely mostanra a magyar válogatott nélkül dübörög tovább – a tévézők érdeklődése azonban nem csökkent. A heti toplistán a torna csak saját magával versenyzett, a számok a következőképpen alakultak:

  1. Spanyolország – Grúzia nyolcaddöntő – 845 ezer néző
  2. Anglia – Szlovénia csoportmérkőzés – 838 ezer néző
  3. Horvátország – Olaszország csoportmérkőzés – 744 ezer néző
  4. Anglia – Szlovákia nyolcaddöntő – 687 ezer néző
  5. Németország – Dánia nyolcaddöntő – 668 ezer néző

Nem meglepő módon a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos korcsoportban is a labdarúgás volt a döntő tényező – igaz, a fiatalabbakat leginkább az angol foci hozta lázba. A kategória győztese itt

az Anglia – Szlovénia találkozó lett, az angol győzelmet 365 ezren követték igen erős, 39,9 százalékos közönségarány mellett.

Nincs meglepetés a hétvégén

Továbbra is igaz, hogy a németországi foci-Eb ideje alatt a legnagyobb attrakciót a meccsek jelentik, ezt pedig a kereskedelmi csatornák is megérezhették, hiszen a pihenőnapokra nem készültek valódi műsorokkal, csupán néhány éves filmekkel töltötték fel a kínálatot. A győztes a hétvégi filmek közül összességében az RTL által vasárnapra választott ’A szikla’ lett, ezt 234 ezren nézték.

Megint a közmédia nevetett a végén

Tombol a nyár, amely a kereskedelmi televíziózásban hagyományosan holtidőszakot jelent, így nem meglepő, hogy igazán kiugró nézettségeket ezúttal sem tudott sem az RTL, sem a TV2 bemutatni. A 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában így nem meglepő módon a két kereskedelmi csatorna fölé kerekedett az M4 Sport, és 20,8 százalékával simán megelőzte a riválisok által hozott 9,5, illetve 8,9 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!