A kereskedelmi csatornák fékezett habzású műsorfolyammal kínálták a közönséget a hétköznapok estéin, így igazán nagy számokat egyik csatorna sem tudott felmutatni. Az RTL főműsoridős programjának első érkezője az ’A mi kis falunk’ volt, 361 ezres átlagos nézőszámmal iratkozott fel a listára, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában pedig egy adás jellemzően 108 ezer nézőt vonzott, 13,7 százalékos közönségarány mellett – ez egyébként javulás az előző hetekben elértekhez képest.
A TV2 ezúttal is a Kasza Tibi vezetésével érkező Szerencsekerék adásait indította csatába, ezek pedig a teljes lakosság körében ezúttal is egyértelműen lenyomták a riválist, hiszen átlagosan 502 ezer ember nézte a műsort. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban ez a fölény azonban eltűnt, és 94 ezres nézőszámával már alulmaradt a versenytárssal szemben, és a közönségarány terén is kikapott a maga 12 százalékával.
Az esti műsorsávok második felében jelenleg mindkét csatorna ismétléseket ad, ezek néhány százezres nézőszámokat értek el a 26. héten is.
Minden a fociról szól
A nyári uborkaszezon első nagy attrakciója egyértelműen a németországi foci-Eb, amely mostanra a magyar válogatott nélkül dübörög tovább – a tévézők érdeklődése azonban nem csökkent. A heti toplistán a torna csak saját magával versenyzett, a számok a következőképpen alakultak:
- Spanyolország – Grúzia nyolcaddöntő – 845 ezer néző
- Anglia – Szlovénia csoportmérkőzés – 838 ezer néző
- Horvátország – Olaszország csoportmérkőzés – 744 ezer néző
- Anglia – Szlovákia nyolcaddöntő – 687 ezer néző
- Németország – Dánia nyolcaddöntő – 668 ezer néző
Nem meglepő módon a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos korcsoportban is a labdarúgás volt a döntő tényező – igaz, a fiatalabbakat leginkább az angol foci hozta lázba. A kategória győztese itt
az Anglia – Szlovénia találkozó lett, az angol győzelmet 365 ezren követték igen erős, 39,9 százalékos közönségarány mellett.
Nincs meglepetés a hétvégén
Továbbra is igaz, hogy a németországi foci-Eb ideje alatt a legnagyobb attrakciót a meccsek jelentik, ezt pedig a kereskedelmi csatornák is megérezhették, hiszen a pihenőnapokra nem készültek valódi műsorokkal, csupán néhány éves filmekkel töltötték fel a kínálatot. A győztes a hétvégi filmek közül összességében az RTL által vasárnapra választott ’A szikla’ lett, ezt 234 ezren nézték.
Megint a közmédia nevetett a végén
Tombol a nyár, amely a kereskedelmi televíziózásban hagyományosan holtidőszakot jelent, így nem meglepő, hogy igazán kiugró nézettségeket ezúttal sem tudott sem az RTL, sem a TV2 bemutatni. A 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában így nem meglepő módon a két kereskedelmi csatorna fölé kerekedett az M4 Sport, és 20,8 százalékával simán megelőzte a riválisok által hozott 9,5, illetve 8,9 százalékot.