Lassan véget ér a nyári uborkaszezon a kereskedelmi csatornákon, így nemsokára a hétköznapokra is jutnak majd komolyabb nézőszámokat ígérő műsorok. Ez a csonka héten még nem így történt, így az RTL esetében az első érkező ismét az ’A mi kis falunk’ volt, a sorozat 302 ezres átlagos nézőszámmal iratkozott fel a listára, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában pedig egy adás jellemzően 88 ezer nézőt vonzott, 10 százalék körüli közönségarány mellett.
A TV2 ismét a Kasza Tibi vezetésével érkező Szerencsekerék adásait indította csatába, ezek pedig a teljes lakosság körében ezúttal is lenyomták a riválist, hiszen átlagosan 555 ezer ember nézte a műsort. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban a vetélkedő 100 ezres átlagszámával és 13 százalék körüli közönségarányával szerepelt.
Megnyerte a nézettségi csatát a tűzijáték
Az augusztus 20-i tűzijáték, amelyet Európa legnagyobbjának ígér évről évre a kormányzat, 2024-ben is sokakat lázba hozott – s nem csak azért, mert kevésbé hatékonyan, az utolsó pillanatban döntöttek az egyórás halasztásról.
Orbán Viktorék azzal azért mindenképpen elégedettek lehetnek, hogy amellett, hogy élőben is rengetegen figyelték a fényjátékot, a tévés adatokban is aratott: a teljes lakosság körében 892 ezren ültek a képernyők előtt, ami toronymagasan a toplista első helyére repítette az adást. Hasonlóan alakult a helyzet a kiemelt kereskedelmi korcsoportban is, itt 276 ezres nézőszám mellett 28,2 százalékos közönségaránnyal nyert a tűzijáték.
Sportesemények
A héten két érdekesebb sportesemény került fel a nézettségi toplistára: a Forma-1 holland nagydíján Max Verstappen nem tudott nyerni a hazai versenyén, a győztes a McLaren színeiben a brit Lando Norris lett. Mindezt 461 ezren nézték.
A Ferencváros sem unatkozott, ugyanis az Európa-ligában a bosnyák FK Borac csapatával találkozott, a 0-0-s döntetlennel zárult mérkőzést 270 ezren követték.
Csendes hétvége
A pihenőnapokon továbbra sem ad egyik csatorna sem szuperprodukciókat, így azon múlik a győzelem, hogy éppen hol sikerül jobban a filmválasztás. Ezúttal az RTL örülhetett, és az ’Aranyhaj és a nagy gubanc’ 305 ezres nézőszáma lett az abszolút bajnok.
Így alakult a heti végeredmény
A heti nézettségi adatokban igazán csak a tűzijáték hozott meglepő eredményt, az elért jó adat azonban arra már nem volt elég, hogy a közmédia csatornái labdába rúgjanak a heti végeredmény tekintetében. Összességében így a kereskedelmi csatornák közt dőlt el a verseny: a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában 10,9 százalékával az RTL megelőzte a TV2 9 százalékát.