3p

Különös végeredményt hoztak a 34. hét nézettségi adatai.

Lassan véget ér a nyári uborkaszezon a kereskedelmi csatornákon, így nemsokára a hétköznapokra is jutnak majd komolyabb nézőszámokat ígérő műsorok. Ez a csonka héten még nem így történt, így az RTL esetében az első érkező ismét az ’A mi kis falunk’ volt, a sorozat 302 ezres átlagos nézőszámmal iratkozott fel a listára, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában pedig egy adás jellemzően 88 ezer nézőt vonzott, 10 százalék körüli közönségarány mellett.

A TV2 ismét a Kasza Tibi vezetésével érkező Szerencsekerék adásait indította csatába, ezek pedig a teljes lakosság körében ezúttal is lenyomták a riválist, hiszen átlagosan 555 ezer ember nézte a műsort. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban a vetélkedő 100 ezres átlagszámával és 13 százalék körüli közönségarányával szerepelt.

A tűzijáték a tévézőket is érdekelte
A tűzijáték a tévézőket is érdekelte
Fotó: MTI / Máthé Zoltán

Megnyerte a nézettségi csatát a tűzijáték

Az augusztus 20-i tűzijáték, amelyet Európa legnagyobbjának ígér évről évre a kormányzat, 2024-ben is sokakat lázba hozott – s nem csak azért, mert kevésbé hatékonyan, az utolsó pillanatban döntöttek az egyórás halasztásról.

Orbán Viktorék azzal azért mindenképpen elégedettek lehetnek, hogy amellett, hogy élőben is rengetegen figyelték a fényjátékot, a tévés adatokban is aratott: a teljes lakosság körében 892 ezren ültek a képernyők előtt, ami toronymagasan a toplista első helyére repítette az adást. Hasonlóan alakult a helyzet a kiemelt kereskedelmi korcsoportban is, itt 276 ezres nézőszám mellett 28,2 százalékos közönségaránnyal nyert a tűzijáték.

Sportesemények

A héten két érdekesebb sportesemény került fel a nézettségi toplistára: a Forma-1 holland nagydíján Max Verstappen nem tudott nyerni a hazai versenyén, a győztes a McLaren színeiben a brit Lando Norris lett. Mindezt 461 ezren nézték.

A Ferencváros sem unatkozott, ugyanis az Európa-ligában a bosnyák FK Borac csapatával találkozott, a 0-0-s döntetlennel zárult mérkőzést 270 ezren követték.

Csendes hétvége

A pihenőnapokon továbbra sem ad egyik csatorna sem szuperprodukciókat, így azon múlik a győzelem, hogy éppen hol sikerül jobban a filmválasztás. Ezúttal az RTL örülhetett, és az ’Aranyhaj és a nagy gubanc’ 305 ezres nézőszáma lett az abszolút bajnok.

Így alakult a heti végeredmény

A heti nézettségi adatokban igazán csak a tűzijáték hozott meglepő eredményt, az elért jó adat azonban arra már nem volt elég, hogy a közmédia csatornái labdába rúgjanak a heti végeredmény tekintetében. Összességében így a kereskedelmi csatornák közt dőlt el a verseny: a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában 10,9 százalékával az RTL megelőzte a TV2 9 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!