3p

A 24. hét nézettségi adataiban kiemelkedett egy abszolút győztes.

Egészen brutális nézettségi adattal szembesültünk a foci-Eb kezdetével, azonban mielőtt erre rátérnénk, kezdjük szokás szerint a kereskedelmi csatornák számaival. Az RTL és a TV2 képernyőin kitört a nyár, így visszafogottan alakultak a hétköznapi adatok is.

Az RTL főműsoridős programjának első érkezője az ’A mi kis falunk’ volt, amely egy kiemelkedőnek semmiképpen nem nevezhető 351 ezres átlagos nézőszámmal iratkozott fel a listára, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában pedig egy adás jellemzően 107 ezer nézőt vonzott, 13 százalékos közönségarány mellett.

A TV2 ezúttal is a Kasza Tibi vezetésével érkező Szerencsekerék adásait indította csatába, ezek pedig a teljes lakosság körében egyértelműen lenyomták a riválist, hiszen átlagosan 524 ezer ember nézte a műsort. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban ez a fölény azonban teljesen eltűnt, és 101 ezres nézőszámával már alulmaradt a versenytárssal szemben, és a közönségarány terén is kikapott a maga 12,3 százalékával.

Az esti műsorsávok második felében jelenleg mindkét csatorna ismétléseket ad, ezek néhány százezres nézőszámokat értek el a 24. héten is.

Varga Barnabás és Ádám Martin a németországi labdarúgó Európa-bajnokságon részt vevő magyar válogatott edzésén Weiler-Simmerbergben 2024. június 18-án
Varga Barnabás és Ádám Martin a németországi labdarúgó Európa-bajnokságon részt vevő magyar válogatott edzésén Weiler-Simmerbergben 2024. június 18-án
Fotó: MTI/Illyés Tibor

Olyan történt, ami még sosem

A heti statisztikát böngészve szokatlan számokra bukkantunk, hiszen megkezdődött a németországi kontinenstorna, amelyen a magyar fociválogatott is ott van. Szoboszlai Dominikék bemutatkozását óriási érdeklődés övezte, és bár az első meccs elég haloványan sikerült, mivel a magyar csapat 3-1-es vereséget szenvedett, így is rengetegen ültek a képernyők előtt. A teljes lakosság körében

több mint 1,24 millióan nézték a válogatott mérkőzést, ez az egész év legjobb nézettségi adata.

Talán még sokkolóbban alakult a 18-49 évesek korcsoportjában a végeredmény, hiszen a válogatott első helye itt sem volt egy pillanatig sem kérdés, a fiatalabbak körében elért 440 ezres nézőszám kiugróan jó. Az igazán brutális adat azonban az 57,2 százalékos közönségarány, ehhez hasonlót nézettségi adatos cikkeink írásának kezdete óta nem láttunk.

Más meccsekre sem lehetett panasz

Az Európa-bajnokság azonban nemcsak akkor hozta lázba a magyarokat, ha a nemzeti tizenegy játszott, hiszen a heti dobogó minden fokán egy ilyen összecsapás végzett:

  • a hét második legnézettebb találkozóján Németország és Skócia csapott össze, ezt 805 ezren nézték,
  • míg a hét harmadik legnézettebb meccsén Anglia nyomta le Szerbiát, amit 731 ezren láttak.

Csendes hétvége

A foci-Eb ideje alatt a legnagyobb attrakciót a meccsek jelentik majd, ezt pedig a kereskedelmi csatornák is megérezhették, hiszen a pihenőnapokra nem készültek valódi műsorokkal, csak filmekkel töltötték fel a kínálatot. A győztes a hétvégi filmek közül összességében az RTL által vasárnapra választott Moonfall lett, ezt 235 ezren követték a készülékek előtt.

Így alakult a heti végeredmény

A nyár tombol, a kereskedelmi csatornák pedig visszavettek, így a heti végeredmény is egészen szürreálisan alakult. Hála a magyar válogatottat övező óriási érdeklődésnek, a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában végül a két kereskedelmi csatorna fölé kerekedett az M4 Sport, és a közmédia 13,3 százalékos közönségarányával megnyerte a hetet, megelőzve az RTL 10,5 és a TV2 10 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!