Egészen felforgatta a labdarúgó Európa-bajnokság az állóvizet, hiszen a szokásos nyári uborkaszezonban brutális számokat hozott – ezzel pedig egészen egyszerűen nem tudnak versenyezni a megszokott műsorok.
Az RTL főműsoridős programjának első érkezője az ’A mi kis falunk’ volt, egy gyengécske 324 ezres átlagos nézőszámmal iratkozott fel a listára, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában pedig egy adás jellemzően 92 ezer nézőt vonzott, 11,1 százalékos közönségarány mellett.
A TV2 ezúttal is a Kasza Tibi vezetésével érkező Szerencsekerék adásait indította csatába, ezek pedig a teljes lakosság körében egyértelműen lenyomták a riválist, hiszen átlagosan 492 ezer ember nézte a műsort. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban ez a fölény azonban teljesen eltűnt, és 95 ezres nézőszámával már alulmaradt a versenytárssal szemben, és a közönségarány terén is kikapott a maga 11,4 százalékával.
Az esti műsorsávok második felében jelenleg mindkét csatorna ismétléseket ad, ezek néhány százezres nézőszámokat értek el a 25. héten is.
Tűzijáték
Igazából kifogytunk a szavakból, amikor megláttuk a magyar válogatott aktuális csoportmeccsei által felmutatott elképesztő nézettségi adatokat, hiszen mindkét találkozó már önmagában elegendő lett volna arra, hogy megdöntse a 2024-ben látott legjobb számokat.
A heti rekorder a Skócia-Magyarország találkozó lett, a rendkívül drámai, sérülésekkel és egy utolsó perces góllal tarkított találkozót 1,78 millióan követték a képernyők előtt, ezzel pedig toronymagasan a legjobb lett. A számok szintén feltűnően alakultak a kiemelt kereskedelmi korcsoportban, hiszen itt 671 ezren nézték a meccset, 55,7 százalékos közönségarány mellett.
Magyarország végül alulmaradt Németországgal szemben, azonban Szoboszlaiék így is szépen küzdöttek – az pedig egyáltalán nem meglepő, hogy ezt a találkozót is óriási érdeklődés övezte. A teljes lakosság körében 1,4 millióan voltak arra kíváncsiak, hogy mire jut egymással a két csapat, míg a 18-49 évesek körében
500 ezren, 57,1 százalékos közönségarány mellett figyelték a meccset.
Nem lesznek meglepetések a hétvégék során
A németországi foci-Eb ideje alatt a legnagyobb attrakciót a meccsek jelentik, ezt pedig a kereskedelmi csatornák is megérezhették, hiszen a pihenőnapokra nem készültek valódi műsorokkal, csak filmekkel töltötték fel a kínálatot. A győztes a hétvégi filmek közül összességében a TV2 által szombatra választott Átejtve lett, ezt 301 ezren követték a készülékek előtt.
Elpáholták a kereskedelmi csatornákat
A végeredmény a 25. héten egy pillanatig sem volt kérdés, ugyanis a kontinenstorna kiugró népszerűsége mellett az RTL és a TV2 fékezett habzású, már az uborkaszezonra belőtt műsorterve egészen egyszerűen nem tud versenyezni.
A magyar válogatottat övező óriási érdeklődésnek hála, a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában végül a két kereskedelmi csatorna fölé kerekedett az M4 Sport, és a közmédia 31,5 százalékos közönségarányával megnyerte a hetet, megelőzve az RTL 8 és a TV2 8,4 százalékát.