3p

A 25. hét televiziós nézettségi adatai horrort hoztak a kereskedelmi csatornák számára.

Egészen felforgatta a labdarúgó Európa-bajnokság az állóvizet, hiszen a szokásos nyári uborkaszezonban brutális számokat hozott – ezzel pedig egészen egyszerűen nem tudnak versenyezni a megszokott műsorok.

Az RTL főműsoridős programjának első érkezője az ’A mi kis falunk’ volt, egy gyengécske 324 ezres átlagos nézőszámmal iratkozott fel a listára, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában pedig egy adás jellemzően 92 ezer nézőt vonzott, 11,1 százalékos közönségarány mellett.

A TV2 ezúttal is a Kasza Tibi vezetésével érkező Szerencsekerék adásait indította csatába, ezek pedig a teljes lakosság körében egyértelműen lenyomták a riválist, hiszen átlagosan 492 ezer ember nézte a műsort. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban ez a fölény azonban teljesen eltűnt, és 95 ezres nézőszámával már alulmaradt a versenytárssal szemben, és a közönségarány terén is kikapott a maga 11,4 százalékával.

Az esti műsorsávok második felében jelenleg mindkét csatorna ismétléseket ad, ezek néhány százezres nézőszámokat értek el a 25. héten is.

Tömegek látták a képernyők előtt Csoboth Kevin gólját
Tömegek látták a képernyők előtt Csoboth Kevin gólját
Fotó: MTI/Illyés Tibor

Tűzijáték

Igazából kifogytunk a szavakból, amikor megláttuk a magyar válogatott aktuális csoportmeccsei által felmutatott elképesztő nézettségi adatokat, hiszen mindkét találkozó már önmagában elegendő lett volna arra, hogy megdöntse a 2024-ben látott legjobb számokat.

A heti rekorder a Skócia-Magyarország találkozó lett, a rendkívül drámai, sérülésekkel és egy utolsó perces góllal tarkított találkozót 1,78 millióan követték a képernyők előtt, ezzel pedig toronymagasan a legjobb lett. A számok szintén feltűnően alakultak a kiemelt kereskedelmi korcsoportban, hiszen itt 671 ezren nézték a meccset, 55,7 százalékos közönségarány mellett.

Magyarország végül alulmaradt Németországgal szemben, azonban Szoboszlaiék így is szépen küzdöttek – az pedig egyáltalán nem meglepő, hogy ezt a találkozót is óriási érdeklődés övezte. A teljes lakosság körében 1,4 millióan voltak arra kíváncsiak, hogy mire jut egymással a két csapat, míg a 18-49 évesek körében

500 ezren, 57,1 százalékos közönségarány mellett figyelték a meccset.

Nem lesznek meglepetések a hétvégék során

A németországi foci-Eb ideje alatt a legnagyobb attrakciót a meccsek jelentik, ezt pedig a kereskedelmi csatornák is megérezhették, hiszen a pihenőnapokra nem készültek valódi műsorokkal, csak filmekkel töltötték fel a kínálatot. A győztes a hétvégi filmek közül összességében a TV2 által szombatra választott Átejtve lett, ezt 301 ezren követték a készülékek előtt.

Elpáholták a kereskedelmi csatornákat

A végeredmény a 25. héten egy pillanatig sem volt kérdés, ugyanis a kontinenstorna kiugró népszerűsége mellett az RTL és a TV2 fékezett habzású, már az uborkaszezonra belőtt műsorterve egészen egyszerűen nem tud versenyezni.

A magyar válogatottat övező óriási érdeklődésnek hála, a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában végül a két kereskedelmi csatorna fölé kerekedett az M4 Sport, és a közmédia 31,5 százalékos közönségarányával megnyerte a hetet, megelőzve az RTL 8 és a TV2 8,4 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!