„Összehívom a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának rendkívüli ülését a HÉV-ek tervezett ritkítása miatt jövő hétfőre” – jelentette be Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a szakbizottság elnöke.
Az ülésre meghívta Lázár János építési és közlekedési minisztert, Karácsony Gergely főpolgármestert, a BKK és a MÁV vezetőit, valamint az érintett kerületek polgármestereit és civil szervezetek képviselőit is.
A BKK vezérigazgatójától kapott információk alapján Vitézy nyilvánosságra hozta, hogy a MÁV tervei szerint a H6-os (ráckevei), a H7-es (csepeli) és a H8-as (gödöllői) HÉV vonalain csökkentenék a járatok kapacitását. A gödöllői vonalon például csúcsidőben 18 százalékkal kevesebb kapacitás állna rendelkezésre, a vonatok 6 helyett csak 3 kocsival közlekednének, és hasonló intézkedéseket terveznek a ráckevei és csepeli HÉV-vonalakon is. A csepeli vonal esetében ez 20-23 százalékos kapacitáscsökkentést eredményezhetne.
Vitézy szerint a járművek elavultsága miatt alakult ki a helyzet, mivel a HÉV-vonatok legöregebb darabjai több mint 60 évesek.
A HÉV-járműpark felújítására kiírt beszerzési tendert két éve állították le, és Lázár János minisztériuma azóta sem indította újra. Vitézy bírálta, hogy a karbantartási és alkatrészellátási rendszerek is összeomlottak az új, központosított bürokrácia miatt.
A HVG korábbi cikkében arról írt, hogy a tervezett járatritkítás akár 70-90 százalékos zsúfoltságot is eredményezhet egyes vonalakon. Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója ezzel szemben azt állította, hogy a változtatások nem érintik a legforgalmasabb időszakokat és az utasok alig érzékelik majd azokat. Vitézy viszont azt állítja, az általa látott tervek megerősítik a HVG aggodalmait.
Vitézy abban bízik, hogy a főpolgármesterrel és a közgyűlési frakciókkal együtt sikerül megakadályozni a kapacitáscsökkentést.
A teljes posztot itt olvashatja el: