A magyar állam terveiben korábban az szerepelt, hogy a vonatok akár 160 kilométer per órával mehessenek, de ez nem jött össze, egyik vonalon sem mehetnek többel 120-nál – derül ki a 24.hu összeállításából.
Pedig a „160”as cél elérésre rengeteg pénz ment el az elmúlt tíz évben. A portál becslése szerint egyebek mellett a Debrecenbe, továbbá a Békéscsabára és Lőkösházára tartó szakaszon, a Gödöllőt és Hatvant, valamint az Érdet és Pusztaszabolcsot összekötő vonalakra ezermilliárd forint ment el, de a teljes számla értéke meghaladhatja az 1200 milliárd forintot.
Az alacosny sebesség jelzi, hogy a magyar vasút leszakadásban van a nyugat-európai és a környező országokban elért szinthez képest. Ráadásul úgy tűnik, hogy kormány le is mondott a 160-as sebességre képes vonalakról, legalábbis a 2035-ig szóló fejlesztési koncepciójában már nem szerepel ez a kérdés,