2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jelentősen megnőtt azon csalások száma, amikor bármely bank ügyfelét egy meghatározott bank nevében hívják fel vagy küldenek sms-t számukra. A hívás során vagy az online térben csalják ki a gyanútlan ügyfél személyes-, illetve banki azonosító adatait. Az OTP megszólalt. 

A csalók legtöbbször az OTP Bank nevében jelentkeznek. A magát banki ügyintézőnek kiadó személy jelzi az ügyfélnek, hogy csalárd tranzakciót indítottak a számlájáról.  Jellemző, hogy a csalók erőszakosan, gyorsan beszélnek, így kényszerítve az ügyfelet az azonnali döntésre. A hitelesség látszata érdekében előfordul, hogy a gyanútlan ügyfelet a telefonbeszélgetés során több „banki munkatárshoz”, vagy akár egy másik bankhoz is átkapcsolják - közölte az OTP pénteken ismertetve az egyik gyakori átverési módszert. 

Az egyre gyakoribb csalások miatt az asztalra csapott az OTP. Fotó: Depositphotos
Az egyre gyakoribb csalások miatt az asztalra csapott az OTP. Fotó: Depositphotos
Egyes esetekben arra kérik, hogy utalja a pénzét a csaló által megadott „biztonsági” számlára, más esetekben, arra, hogy telepítsen „vírusirtó” programot mobileszközére, asztali gépére, vagy esetleg mindkettőre. Ily módon, a „vírusírtó” helyett a távoli elérést biztosító program és a megszerzett ügyféladatok segítségével átveszik az irányítást az adott ügyfél számlája felett. Mindezt úgy, hogy maga az ügyfél enged hozzáférést számlájához, minden biztonsági előírást megszegve.

Mi a megoldás?

Az OTP pontokba szedte, hogyan lehet védekezni a csalókkal szemben. 

  • A pénzintézet azt kéri, senki ne adja meg soha az adatai nem megbízható üzenetekre, telefonhívásokra válaszolva. Emellett telepítsen semmilyen programot eszközeire, hiána kérik erre. 
  • Egy bank soha sem kéri az ügyfelektől, hogy pénzüket egy másik számlára helyezzék át biztonsági okokból.
  • Ha bárkinek kételye van, azonnal szakítsa meg a hívást, és keresse a bankot a hivatalos számokon, csatornákon, amelye a honlapokon megtalálhatóak. A másik megoldás, ha az érintett személyesen bármelyik bankfiókban kér segítséget. 
  • Ha valaki esetleg csalás áldozatává vált, ezt ne szégyellje!  Tegyen feljelentést a rendőrségen, és jelentse be saját bankjánál az esetet. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!