A csalók legtöbbször az OTP Bank nevében jelentkeznek. A magát banki ügyintézőnek kiadó személy jelzi az ügyfélnek, hogy csalárd tranzakciót indítottak a számlájáról. Jellemző, hogy a csalók erőszakosan, gyorsan beszélnek, így kényszerítve az ügyfelet az azonnali döntésre. A hitelesség látszata érdekében előfordul, hogy a gyanútlan ügyfelet a telefonbeszélgetés során több „banki munkatárshoz”, vagy akár egy másik bankhoz is átkapcsolják - közölte az OTP pénteken ismertetve az egyik gyakori átverési módszert.
Egyes esetekben arra kérik, hogy utalja a pénzét a csaló által megadott „biztonsági” számlára, más esetekben, arra, hogy telepítsen „vírusirtó” programot mobileszközére, asztali gépére, vagy esetleg mindkettőre. Ily módon, a „vírusírtó” helyett a távoli elérést biztosító program és a megszerzett ügyféladatok segítségével átveszik az irányítást az adott ügyfél számlája felett. Mindezt úgy, hogy maga az ügyfél enged hozzáférést számlájához, minden biztonsági előírást megszegve.
Mi a megoldás?
Az OTP pontokba szedte, hogyan lehet védekezni a csalókkal szemben.
- A pénzintézet azt kéri, senki ne adja meg soha az adatai nem megbízható üzenetekre, telefonhívásokra válaszolva. Emellett telepítsen semmilyen programot eszközeire, hiána kérik erre.
- Egy bank soha sem kéri az ügyfelektől, hogy pénzüket egy másik számlára helyezzék át biztonsági okokból.
- Ha bárkinek kételye van, azonnal szakítsa meg a hívást, és keresse a bankot a hivatalos számokon, csatornákon, amelye a honlapokon megtalálhatóak. A másik megoldás, ha az érintett személyesen bármelyik bankfiókban kér segítséget.
- Ha valaki esetleg csalás áldozatává vált, ezt ne szégyellje! Tegyen feljelentést a rendőrségen, és jelentse be saját bankjánál az esetet.