3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra sincs megállapodás a pécsi Tüke Busz Zrt. és a sztrájkot szervező szakszervezet között.

A pécsi Tüke Busz Zrt. vezetése az általa javasolt és végrehajtott 18,5 százalékos bér- és keresetfejlesztés szerint kötne bérmegállapodást az idei évre az érdekképviselettel. A szakszervezet 25 százalékos emelést akar elérni és újabb nyomásgyakorlást helyezett kilátásba - közölték a felek a héten négy napon át zajló sztrájk után, pénteken.

Az utasok szenvedik meg a bérharcot.  Fotó: Pixabay
Az utasok szenvedik meg a bérharcot. Fotó: Pixabay

A pécsi közösségi közlekedési feladatokat ellátó, önkormányzati tulajdonú Tüke Busz Zrt. pénteken azt követően adott ki közleményt, hogy eredménytelen volt az idei harmadik - hétfőtől csütörtökig zajló - sztrájk is, amelyet a sofőrök többségét tömörítő Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) hirdetett meg. A Tüke Busz közleményében azt írta, hogy a sofőrállományának "jelentős többsége" a sztrájk napjain is dolgozott, így a buszok az elégséges szolgáltatást meghaladó menetrend szerint közlekedtek: a sztrájkkal érintett négy napon a normál menetrendben 1884 járat közlekedett volna, ezzel együtt hétfőn 1804, kedden 1574, szerdán 1564, csütörtökön 1576 járat indult.

Az érdekképviselet a kezdeti 25 százalékos alapbéremelési követelését az elmúlt hónapokban 20-ra csökkentette. Február végén a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója saját hatáskörben úgy döntött, hogy a korábbi tárgyalásokon az általa bejelentettnél valamivel magasabb, de még mindig csak 18,5 százalékos azonnali és 2024 januárig visszamenőleges alapórabér-emelést hajt végre.

Dobi István, a SZAKSZ elnöke a szakszervezet közösségi oldalán a cég pénteki közleményének kiadását követően arra hívta fel a figyelmet, hogy a Tüke-sofőrök több mint hetven százaléka támogatja a SZAKSZ bérharcát és a "munkabeszüntetést érintő járatok hatvan százaléka nem indult el" a sztrájk négy napja alatt.

Az elnök szerint az autóbuszvezetők jelentős többsége egyetértett a SZAKSZ bérfejlesztési követelésével, és emlékeztetett egy nappal korábbi bejelentésére, miszerint mostantól nem a 20, hanem 25 százalékos, tehát további 6,5 százalékos alapbéremelés elérése a cél.

Az éves átlagban 387 alkalmazottat, ezen belül 238 autóbusz-vezetőt foglalkoztató Tüke Busz 100 százalékos önkormányzati tulajdonú cég, amely 160 - zömében gázolaj, kisebb részt elektromos hajtású - járművel látja el a közösségi közlekedési feladatokat Pécsen. A társaság nettó árbevétele 2022-ben 2,5 milliárd forint, adózott eredménye 13 millió forint volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!