Megerősítette a MÁV, hogy augusztus elsejétől – további intézkedésig – tíz regionális vasútvonalon vonathelyettesítő autóbuszokkal szervezik meg a közlekedést - írta a hvg.hu.
A vasúttársaság tehát a következőket zárja be: 89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza―Tiszaújváros, 114 sz. (Fehérgyarmat―) Kocsord alsó―Csenger, 121 sz. Újszeged―Mezőhegyes, 125 sz. Mezőhegyes―Battonya, 38 sz. Somogyszob―Nagyatád, 47 sz. (Dombóvár―) Godisa―Komló, 78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc, 98 sz. Abaújszántó―Hidasnémeti, 103 sz. Karcag―Tiszafüred, 146 sz. Lakitelek―Kunszentmárton (―Szentes).
Azt ígérik, hogy ezeken a vonalakon korszerű, légkondícionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé. A közleményben arra is kitérnek, hogy ez az intézkedés nincs összefüggésben a hodászi Bz-balesettel, mert a váltás tervezése már korábban elindult. A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor – a hodászi balesetet okozó – kiegyenlítő tartály meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával. A MÁV szerint tehát a változtatást nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják, hanem a jármű- és személyzethiány.