A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javaslata szerint a budai oldalról is indítani kellene reptéri buszjáratot, hasonlóan a jelenlegi 100E-hez, amely a Deák Ferenc térről közlekedik a repülőtérre, erről az Index írt.
A civil szervezet elsőként a Móricz Zsigmond körtérről indítana járatot, a lehetséges útvonalon szerepelne többek között az Egyetemváros (Petőfi híd budai hídfő), a Boráros tér, a Corvin negyed M és a Népliget Metróállomás is. A VEKE szerint kezdetben félórás követéssel lehetne indítani a járatot, amely a 100E-hez hasonló bevételt generálhatna a BKK számára.
A 100E járat jelenleg nagyon népszerű, tízpercenként közlekedik, és éves szinten több száz millió forint tiszta nyereséget hoz a BKK-nak, annak ellenére, hogy a Budapest Airport fejpénzt szed az utasok után. A VEKE kiemeli, hogy a járat alternatívát nyújt a taxizással szemben, a jegyár pedig 2200 forint, amelyből körülbelül 500 forint illeti a repülőtéri üzemeltetőt.
A Fővárosi Közgyűlés a következő ülésén tárgyalja azt a javaslatot, miszerint a 100E járatot az ország- és vármegyebérlettel vagy Budapest-bérlettel rendelkezők 450 forintos vonaljeggyel használhatnák. A VEKE ezt a lépést politikai populizmusnak tartja, mivel csökkentené a járat nyereségét.
A Fővárosi Önkormányzat és a BKK szerint a budai járatok gazdaságossága kérdéses, mivel a 100E utasainak 80 százaléka külföldi, akik jellemzően pesti célpontokhoz szeretnének eljutni. A főváros jelenlegi pénzügyi helyzete, a munkaerőhiány és a közszolgáltatások biztosítása miatt a bővítést csak korlátozott mértékben lehet megvalósítani. Az önkormányzat hangsúlyozta, hogy a kormányzati elvonások jelentősen korlátozzák a jövő évi költségvetésben az új kezdeményezések lehetőségeit.