2p

1000 kilométeren, közel 800 milliárd forintnyi értékben.

Megvan a forrás: kezdődhet 1000 km vasúti pálya felújítása – írta közösségi oldalán Lázár János közlekedési miniszter. Erről az Európai Beruházási Bank döntött, amely végre befogadta a magyar hitelkérelmet.

A következő bő 1 évben közel 800 milliárd forintnyi értékben valósulhatnak meg olyan vasútiinfrastruktúra-fejlesztési projektek, amelyek jók a magyar embereknek, de jók az európai gazdaságnak is – írja Lázár. Majd hozzáteszi, hogy „hiába próbáltak kavarni a saját hazájuk ellen a Tisza brüsszeli emberei, hiába helyezte politikai nyomás alá a bank vezetését az Európai Bizottság”. 

Jelentős hitelösszeget hagyott jóvá az Európai Fejlesztési Bank a MÁV számára
Jelentős hitelösszeget hagyott jóvá az Európai Fejlesztési Bank a MÁV számára
Fotó: Facebook / Lázár János

Ugyanakkor a G7 korábban arról írt, hogy Kollár Kinga, a Tisza Párt európai parlamenti képviselője levélben kérte az egymilliárd eurós hitel jóváhagyását. A portál kérdésére ezt maga a politikus is megerősítette.

A 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program egyik felét Magyarország kormánya biztosítja, a másik felét pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből finanszírozzák. Ez szerves része annak az 1200 milliárdos, 10 éves vasútfejlesztési csomagnak, amely a magyar kötöttpályás közlekedés komplex megújítását célozza. Az első ütemben 119 kilométeren felszámolják a lassújeleket, 490 kilométernyi vasúti pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyeznek – ezt már a Telex teszi hozzá.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!