Vitézy Dávid szerint újabb vonalbezárásokat vetít előre az a törvényjavaslat, amelyet formailag Semjén Zsolt, előadóként azonban Lázár János nyújtott be az Országgyűlésnek.
Ez nyilván a már bezárt vonalak esetében már mindegy, tehát a törvénymódosítás további vonalbezárásokat vetít előre.
De ennél közvetlenebbül is látszik a szándék: a törvényjavaslat kimondaná, hogy minden relációban csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint “a leghatékonyabb közlekedési móddal” látná el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: 'Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene.'
Tehát, ha a vasútvonal bezárása miatt “csak„ másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak rendben van”
- írja a Lázárral rendeszeres közösségi médiás szócsatákat bonyolító Vitézy Dávid, aki szerint a javaslat járatriktításoknak is megágyaz:
A politikus végezetül arra kéri a parlamenti képviselőket, hogy mondjanak nemet ezekre a tervekre.