2p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vasárnap óta működik a késési biztosítás, a rendszer első három napján a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét.

Az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyeknél – ez teljesen automatikusan történt anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében – közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója szerdán a Facebook-oldalán.

Hegyi Zsolt a posztban jelezte, az első napokban felfedeztek – és azóta már ki is javítottak – egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatukhoz kellett irányítani. Hasonlóan ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás során szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést.

Kiemelte, hogy a késési biztosítással kapcsolatos ügyét mindenki kényelmesen intézheti a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán: a +36 (1) 349 4949, illetve a +36 (20/30/70) 499 4999-es telefonszámokon.

Akinek időben ért be vonata, az nem kap visszatérítést - de azért ne szomorkodjon.
Akinek időben ért be vonata, az nem kap visszatérítést - de azért ne szomorkodjon.
Fotó: Mfor / Mester Nándor

A járatok 3 százaléka késett az első napokban, 10 millió jár vissza

A társaság vezérigazgatója arra is kitért, hogy a késések aránya az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járataik mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a céljuk, hanem azok csökkentése, megszüntetése. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje újabb, komoly ösztönzést jelent a közlekedési társaságnak, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel javítsa a menetrendszerűséget, a busz- és vonatközlekedés pontosságát.

Az idei évben minden intézkedésük – a célzott pályakarbantartásoktól az IC-kocsik felújításán át egészen a 100 újabb mozdony beszerzéséig – ezt a célt a szolgálja – fogalmazott közösségi oldalán Hegyi Zsolt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!