Aki az elmúlt években fapados vagy ahhoz hasonló szolgáltatást nyújtó légitársasággal repült, annak feltehetően van olyan története, hogy saját vagy utastársának kézi- vagy feladott poggyásza kapcsán vita alakult ki a megengedett méretek pontos értelmezése kapcsán. A légitársaságok a súly mellett általában meghatározzák ezek maximális méreteit is, csakhogy gyakran előfordult, hogy az, ami az utas szerint még befért e keretek közé, az a légitársaságok alkalmazottjai szerint már nem.
Rengeteg vitára és bosszúságra adhattak például okot a különböző kisebb-nagyobb bőröndök kerekei és fogantyúi, amelyek az utasok szerint nem kéne hogy beleszámítsanak a méretekbe, a szőrösebb szívű ellenőrök azonban megtagadhatták a poggyász felengedését arra hivatkozva, hogy egy fogantyú vagy egy kerék bizony kilóg a keretből.
Az Utazómajom utazási oldal vette észre, hogy a Wizz Air legújabb szabályozásában lépett, és megszüntette ezt a sok kellemetlenséget okozó szürke zónát, és egyértelműsítette, hogy miként is kell értelmezni a szabályokat. Talán meglepő, de mindenképpen örvendetes, hogy az utasoknak kedvezően tették tisztába a helyzetet.
"A megengedett méretbe nem tartozik bele a poggyász fogantyúja/ kerekei; a kerekek azonban legfeljebb 5 cm-rel növelhetik a poggyász méretét"
- olvasható ugyanis a Wizz Air oldalán a megengedett poggyászméretek melletti kis csillag kifejtéseként.
Ahogy az Utazómajom bejegyzésének szerzője megjegyzi, azért érdemes erről a szabályozásról utazás előtt egy képernyőképet is készíteni, mert nem biztos, hogy minden illetékeshez el is jutott már a hír.