3p

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) és a Magyar Autóklub (MAK) üdvözli a pesti alsó rakpartról szóló megállapodást, amelynek értelmében először csak a pesti alsó rakpart korszerűsítésének azon elemeit valósítja meg a főváros, amelyek nem befolyásolják az útszakasz közúti közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét.

A BKIK közleménye szerint egyik fél sem győzött, viszont a budapesti vállalkozások és a budapestiek nyertek annak az egyeztetési folyamatnak a végén, amely a csütörtöki megállapodás aláírásával zárult.

Rengeteg gyalogosnak és kerékpárosnak lesz jó itt a rakparton. Fotó: MTI/Mónus Márton
Rengeteg gyalogosnak és kerékpárosnak lesz jó itt a rakparton. Fotó: MTI/Mónus Márton

A pesti alsó rakpart fejlesztéséről szóló, a főváros, valamint civil-, érdekvédelmi- és szakmai szervezetek által is aláírt nyilatkozat szerint először csak a pesti alsó rakpart korszerűsítésének azon elemeit valósítja meg a fővárosi önkormányzat, amelyek nem befolyásolják az útszakasz közúti közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét.

Valamennyi partner támogatja azt is, hogy egyeztetéseket követően forgalomkorlátozással járó tesztidőszakok valósuljanak meg, a hétvégi rakpartnyitások mellett akár a nyári tanítási szünetben vagy hétköznap esténként, a délutáni csúcsforgalom lefolyása után.

Mindemellett Budapest - a szervezetekkel közösen kidolgozandó normák alapján - monitoringrendszert állít fel a további próbaidőszakok eredményeinek értékelésére. A fővárosi önkormányzat ígéretet tett arra, hogy a pesti alsó rakpart felújításának második üteme csak akkor valósul meg, ha a forgalmi tapasztalatok és az egyéb tényezők bizonyítják a közlekedési hálózat működőképességét ebben a formában - írták.
   
A BKIK szakemberei szerint a budapesti alsó rakpart azonnali, végleges lezárása tovább rontotta volna Budapest gépjárművel történő átjárhatóságát, ezért csatlakozott a Magyar Autóklub széleskörű egyeztetést sürgető kezdeményezéséhez, bevonva a NiT Hungary Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületét, valamint az Országos Taxis Szövetséget is.

A probléma feltárása érdekében a budapesti kamara online konzultációra hívta a budapesti vállalkozásokat, így a 11 ezer kérdőívet kitöltő vállalkozás érdekeit, valamint rajtuk keresztül a vállalkozások által ellátott szolgáltatásokat igénybe vevő közületeket, vállalkozásokat és magánszemélyeket is képviselhette a fővárossal folytatott egyeztetések során.

Az autóklub a kezdetektől egyetértett az élhető, zöld város koncepciójával, a közösségi terek létrehozásával és a település szépítésével, valamint azt is tudomásul vette, hogy szükséges a forgalom csillapítása a belső kerületekben. Ugyanakkor elutasította az észak-déli közlekedési folyosóként használt pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását, a rakparti forgalom belvárosba terelését, tekintve, hogy a cél a belső területek tehermentesítése és légszennyezésének csökkentése, valamint a környezet védelme és a forgalom balesetmentes levezetése - olvasható.

A MAK álláspontját igazolja - írták - azon közvélemény-kutatás, amely szerint a 11 ezer válaszoló hatvan százaléka elutasította a rakpart lezárását. Kiemelték, az autóklub továbbra is azon munkálkodik, hogy az alsó rakpart fejlesztése az autósok igényeinek és elvárásainak megfelelően folytatódhasson.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!