3p


Lázár János szerint a V-Híd zsarol. Emlékeztet arra, hogy az állam tavaly komoly beruházásokat adott a cégnek. Az ezáltal rekord profitra tett szert, amelyet osztalékként „az utolsó forintig” ki is vettek a cégből.

"Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot!” – írta az  építési és közlekedési miniszter mai Facebook posztjában. A V-Híd Mészáros Lőrinc kormányközeli vállalkozó, Magyarország egyik leggazdagabb emberének a tulajdonában áll.

Lázár János szerint a Déli körvasút, 337 milliárd forintból megvalósuló fejlesztése egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek. Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul és bővül a vasúti pálya, új Duna-híd létesül – ez Magyarország keleti és nyugati fele közötti legfontosabb vasúti kapcsolat.

“Azonban ez a stratégiai beruházás sem épülhet úgy, hogy közben ellehetetleníti a környéken élők életét. Az ott élők nyugalma ugyanis emberi jog, amit azonban semmibe akar venni a kivitelező”, véli a miniszter.

Nekiment a Mészáros-cégnek Lázár János
Nekiment a Mészáros-cégnek Lázár János
Fotó: Facebook/Lázár János

Mint írta, a helyiek korábban azt kérték tőle és arra tett ígéretet, hogy az éjszaka és hétvégén nem zúgnak majd a gépek, tilos lesz a munka. Nem a magam nevében: a kormány, a magyar állam nevében adtam a szavamat.

“Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt", hívta fel a figyelmet.

"Márpedig a V-Híd most azzal fenyegetőzik, hogy figyelmen kívül hagyja ezt a megállapodást, önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez, szembe megy a kormánnyal, mint megrendelővel. Szerinte a szerződés alapján ehhez joga van, különben nem tud határidőre teljesíteni”,

Lázár János szerint a kivitelező valójában nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából.

“A Déli körvasút megépül! A hétvégi és éjszakai munkavégzés tilalma megmarad! A kivitelező V-Hídnak pedig azt ajánlom, hogy a jövőbeli sikeres együttműködés reményében, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt. Azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig, ki is vettek a cégből. A zsarolásnak nem engedünk!”, zárta keményhangú posztját a miniszter.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!