3p

A Barbie-kat gyártó Mattel bevetheti a "többieket" is. 

A Barbie film sikerének árnyékában kevés figyelem jutott arra, hogy a márka tulajdonosa, a Mattel játékgyártó megállt több éves lassú szánkázásában a lejtőn, bár ez nem garancia a tartós fordulatra. A film óriási kasszasikert hozott alkotóinak: a világon összesen 1,4 milliárd dollár bevételt ért el, amivel 2023-ban az egyik legnagyobb dobásnak bizonyult a mozikban.

A Barbie után ki lesz a következő? Fotó: Dana Agency
A Barbie után ki lesz a következő? Fotó: Dana Agency

A játékmárka tulajdonosának, a Mattelnek azonban ez csak az első nagy kalandja volt Hollywoodban. A következő időszakban más termékei, például a Hot Wheels kisautók is megjelenhetnek a filmvásznakon – derül ki a CNN cikkéből, ami a Mattel stratégiáját fürkészi.

A Mattelnek tizenhárom sorozata fut a televíziókban és a streamingszolgáltatóknál és azt tervezi, hogy a következő években több mint egy tucat filmmel jelentkezik a mozikban. Ezekben olyan hollywoodi sztárok is szerepelhetnek majd, mint Vin Diesel vagy Tom Hanks. Az egyiket pedig producerként jegyzi Jennifer Lopez. A játékgyártó arra "játszhat", hogy vásárlóinak egy része rajongó, akik érzelmi viszonyt alakítottak ki egyes márkáival. Erre alapozva szellemi termékekké akarják ezeket formálni, amelyeket franchise-üzletek alapján értékesíthetnek – mondta Ynon Kreiz, a Mattel vezérigazgatója. Ez a cég válasza arra, hogy a mai fiatalok inkább lógnak a TikTokon, mint hogy hagyományos játékkal játszanának.

Ennek szellemében találtak új bevételi forrásokat a tévéprodukciókban, különböző show-műsorokkban, a digitális játékokban, az Egyesült Államokat bejáró Barbie-s körutazásban és ezt szolgálja majd a Mattel Arizona államban 2024- ben megnyíló témaparkja is. A cégvezető szerint eljön majd az idő, amikor több pénzre fognak szert tenni a mozibizniszből, mint a játékok eladásából.

Az új seprő jól sepert

Kreiz 2018-ban vette át a Mattel vezetését, amikor a vállalat egy lassan süllyedő hajóra emlékeztetett: négy egymást követő évben csökkentek bevételei. Az új cégvezető irányításával stabilizálódott a vállalat helyzete. Az elmúlt évet ugyanis 5,44 milliárd dollár árbevétellel zárhatják, ami némileg több a korábbi évek teljesítményénél. Ráadásul megverték legnagyobb versenytársukat, a Hasbrót.

A Barbie filmnek kulcsszerepe van a pénzügyi sikerben is. A 7,6 milliárd dollár értékűre becsült játékbabapiacon 2022-ben 26 százalék volt a Mattel piaci részesedése. Ez 2023 novemberére, a film bemutatása utáni időszakban 33 százalékra ment fel – idézte a CNN a Circana tanácsadó cég adatait. Pedig ezt megelőzően úgy tűnt, nem lehet már "feljebb kapaszkodni Barbie baba nyakán". A márka ismertsége a film előtt is 99 százalék volt világszerte, ami a Mattel adatai szerint azt jelentette, hogy percenként 100 darab kelt el belőle a világ játékboltjaiban. A legnépszerűbb játék címéért az első két helyen a Pokémonnal versenyez változó sikerrel.

A film egyyébként háromszoros Grammy-győztes lett – köszönhetően zenéjének. Összesen 450 díjjelölést kapott a moziiparban, köztük Oscar-jelöléseket is. A Mattel 150 millió dollár bevételt ért el a Babie filmnek köszönhetően közvetlen részvételéért és a márkához kötődő együttműködései nyomán. A rózsaszín ruhák értékesítése 416 százalékkal ugrott meg 2023-ban, a #Barbiecore a leggyorsabban terjedő divattrend lett az elmúlt évben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!