A Barbie film sikerének árnyékában kevés figyelem jutott arra, hogy a márka tulajdonosa, a Mattel játékgyártó megállt több éves lassú szánkázásában a lejtőn, bár ez nem garancia a tartós fordulatra. A film óriási kasszasikert hozott alkotóinak: a világon összesen 1,4 milliárd dollár bevételt ért el, amivel 2023-ban az egyik legnagyobb dobásnak bizonyult a mozikban.
A játékmárka tulajdonosának, a Mattelnek azonban ez csak az első nagy kalandja volt Hollywoodban. A következő időszakban más termékei, például a Hot Wheels kisautók is megjelenhetnek a filmvásznakon – derül ki a CNN cikkéből, ami a Mattel stratégiáját fürkészi.
A Mattelnek tizenhárom sorozata fut a televíziókban és a streamingszolgáltatóknál és azt tervezi, hogy a következő években több mint egy tucat filmmel jelentkezik a mozikban. Ezekben olyan hollywoodi sztárok is szerepelhetnek majd, mint Vin Diesel vagy Tom Hanks. Az egyiket pedig producerként jegyzi Jennifer Lopez. A játékgyártó arra "játszhat", hogy vásárlóinak egy része rajongó, akik érzelmi viszonyt alakítottak ki egyes márkáival. Erre alapozva szellemi termékekké akarják ezeket formálni, amelyeket franchise-üzletek alapján értékesíthetnek – mondta Ynon Kreiz, a Mattel vezérigazgatója. Ez a cég válasza arra, hogy a mai fiatalok inkább lógnak a TikTokon, mint hogy hagyományos játékkal játszanának.
Ennek szellemében találtak új bevételi forrásokat a tévéprodukciókban, különböző show-műsorokkban, a digitális játékokban, az Egyesült Államokat bejáró Barbie-s körutazásban és ezt szolgálja majd a Mattel Arizona államban 2024- ben megnyíló témaparkja is. A cégvezető szerint eljön majd az idő, amikor több pénzre fognak szert tenni a mozibizniszből, mint a játékok eladásából.
Az új seprő jól sepert
Kreiz 2018-ban vette át a Mattel vezetését, amikor a vállalat egy lassan süllyedő hajóra emlékeztetett: négy egymást követő évben csökkentek bevételei. Az új cégvezető irányításával stabilizálódott a vállalat helyzete. Az elmúlt évet ugyanis 5,44 milliárd dollár árbevétellel zárhatják, ami némileg több a korábbi évek teljesítményénél. Ráadásul megverték legnagyobb versenytársukat, a Hasbrót.
A Barbie filmnek kulcsszerepe van a pénzügyi sikerben is. A 7,6 milliárd dollár értékűre becsült játékbabapiacon 2022-ben 26 százalék volt a Mattel piaci részesedése. Ez 2023 novemberére, a film bemutatása utáni időszakban 33 százalékra ment fel – idézte a CNN a Circana tanácsadó cég adatait. Pedig ezt megelőzően úgy tűnt, nem lehet már "feljebb kapaszkodni Barbie baba nyakán". A márka ismertsége a film előtt is 99 százalék volt világszerte, ami a Mattel adatai szerint azt jelentette, hogy percenként 100 darab kelt el belőle a világ játékboltjaiban. A legnépszerűbb játék címéért az első két helyen a Pokémonnal versenyez változó sikerrel.
A film egyyébként háromszoros Grammy-győztes lett – köszönhetően zenéjének. Összesen 450 díjjelölést kapott a moziiparban, köztük Oscar-jelöléseket is. A Mattel 150 millió dollár bevételt ért el a Babie filmnek köszönhetően közvetlen részvételéért és a márkához kötődő együttműködései nyomán. A rózsaszín ruhák értékesítése 416 százalékkal ugrott meg 2023-ban, a #Barbiecore a leggyorsabban terjedő divattrend lett az elmúlt évben.