2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Átlagosan 40 ezer forintot szánnak ajándékok vásárlására a fiatalok a tavalyi 37 ezer forint után, de jelentősek a különbségek - derül ki a K&H ifjúsági indexből, ami a 19-29 évesek karácsonyi vásárlási szokásait vizsgálta.

Az MTI-nek csütörtökön elküldött összefoglaló szerint a fiatalok döntő része, 84 százaléka tervez ajándékot adni szeretteinek karácsonykor, főként a szüleiknek, partnerüknek, házastársuknak. A barátok 34 százaléka készül meglepetéssel, ami jelentősen több a tavalyi 23 százalékhoz képest. Az ajándékozásra készülő fiatalok 3 százaléka nem költ, hanem saját maga készíti a meglepetéseket.

Aki vásárol, átlagosan 40 ezer forintért szerezné be az ajándékokat, a szélsőséges válaszok nélküli átlag 38 ezer forint lett az idén, a medián pedig 25 ezer forint, tehát az ajándékvásárlást fontolgató fiatalok fele ennél kevesebbet, a másik fele pedig többet költene. A részeredmények szerint 8 százalék azoknak az aránya, akik 5 ezer forintnál kisebb összegből gazdálkodnának az ajándékozási szezonban, 7 százalék 5-9 ezer, 11 százalék 10-14 ezer, 10 százalék pedig 15-19 ezer forintért vásárolna. További 7 százalék 50-74 ezer, szintén 7 százalék 75-99 ezer forintos ajándék-költségvetést állít össze, 8 százalék pedig 100 ezer feletti kiadásra készül.

A központi régióban élő, ajándékozást tervező fiatalok körében volt a legmagasabb az átlagérték, ők átlagban 49 ezer forintért vennének ajándékot. A nyugati országrészben lakók lényegében az átlagnak megfelelő, 42 ezer forintos összeget mondtak, a keleti régiókban élőknél viszont ugyanez az összeg 31 ezer forint. Az adatfelvétel november 6-18. között történt, a felmérésben 300-an vettek részt, a minta összetétele reprezentálja a magyarországi 19-29 éves városi lakosság összetételét nem, korcsoport, régió, településtípus, befejezett iskolai végzettség, gazdasági aktivitás alapján.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!