2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Átlagosan 40 ezer forintot szánnak ajándékok vásárlására a fiatalok a tavalyi 37 ezer forint után, de jelentősek a különbségek - derül ki a K&H ifjúsági indexből, ami a 19-29 évesek karácsonyi vásárlási szokásait vizsgálta.

Az MTI-nek csütörtökön elküldött összefoglaló szerint a fiatalok döntő része, 84 százaléka tervez ajándékot adni szeretteinek karácsonykor, főként a szüleiknek, partnerüknek, házastársuknak. A barátok 34 százaléka készül meglepetéssel, ami jelentősen több a tavalyi 23 százalékhoz képest. Az ajándékozásra készülő fiatalok 3 százaléka nem költ, hanem saját maga készíti a meglepetéseket.

Aki vásárol, átlagosan 40 ezer forintért szerezné be az ajándékokat, a szélsőséges válaszok nélküli átlag 38 ezer forint lett az idén, a medián pedig 25 ezer forint, tehát az ajándékvásárlást fontolgató fiatalok fele ennél kevesebbet, a másik fele pedig többet költene. A részeredmények szerint 8 százalék azoknak az aránya, akik 5 ezer forintnál kisebb összegből gazdálkodnának az ajándékozási szezonban, 7 százalék 5-9 ezer, 11 százalék 10-14 ezer, 10 százalék pedig 15-19 ezer forintért vásárolna. További 7 százalék 50-74 ezer, szintén 7 százalék 75-99 ezer forintos ajándék-költségvetést állít össze, 8 százalék pedig 100 ezer feletti kiadásra készül.

A központi régióban élő, ajándékozást tervező fiatalok körében volt a legmagasabb az átlagérték, ők átlagban 49 ezer forintért vennének ajándékot. A nyugati országrészben lakók lényegében az átlagnak megfelelő, 42 ezer forintos összeget mondtak, a keleti régiókban élőknél viszont ugyanez az összeg 31 ezer forint. Az adatfelvétel november 6-18. között történt, a felmérésben 300-an vettek részt, a minta összetétele reprezentálja a magyarországi 19-29 éves városi lakosság összetételét nem, korcsoport, régió, településtípus, befejezett iskolai végzettség, gazdasági aktivitás alapján.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!