Eltelt egy hét a tíz vasúti mellékvonal bezárása óta, a kormány pedig a helyi civilek, szakmai szervezetek, képviselők és polgármesterek tiltakozása ellenére, újabb vonalak bezárását tervezi - közölte az MSZP.
A kormány járműhiányra hivatkozva zárta be a mellékvonalakat, ugyanakkor ez az ellenzéki párt szerint tételesen cáfolható, hiszen a környező országokból rendkívül kedvező áron lehetne beszerezni jó minőségű, használt, dízelüzemű motorvonatokat. Érthetetlen, értelmetlen a vidék szempontjából rendkívül káros döntés született a tíz mellékvonal bezárásával, hiszen a vasút a legfenntarthatóbb, legzöldebb és leghatékonyabb közlekedési forma, szerte Európában reneszánszát éli a vasúti közlekedés.
A bezárt vasútvonalak között még villamosított vonal is volt, így alapjaiban kérdőjeleződik meg a politikai döntés szakmaisága. Magyarországon nem vonalbezárásokra, hanem átfogó vasútfejlesztésre lenne szükség. Az MSZP álláspontja szerint egyetlen bezárt mellékvonal sem volna menthetetlen. Pályakarbantartás, valamint a vonalak kritikus pontjainak megújítása után, megfelelő járművek beszerzése és közlekedtetése esetén, magas kihasználtsággal üzemelhetnének ezek a mellékvonalak.
Felszólítjuk Lázár Jánost, hogy vegye figyelembe a vidéki emberek akaratát és haladéktalanul tegyen lépéseket a bezárt mellékvonalak újranyitásának ügyében! - írta az MSZP.