3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kiszemelt terület a Szentendre Regionális Déli Vízbázis védőövezetén helyezkedik el.

Már tavaly is probléma volt a Lupa-tó melletti parkolókkal, a Fővárosi Katasztrófavédelem Igazgatósága 350 engedély nélküli üzemeltetett parkolót záratott be tavaly. A murvás terület ugyanis ivóvízbázison helyezkedett el. Az FKI tájékoztatása szerint 2017 júniusában kezdeményeztek vízbázis-védelmi egyedi vizsgálati eljárást egy 275 férőhelyes parkoló kialakítására, a hatályos jogszabályoknak megfelelő hiánypótlásnak és díjfizetési-felszólításnak a parkoló kezdeményezője azonban nem tett eleget. Így az FKI megszüntette a vizsgálati eljárást.

A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatalához most újabb engedélyeztetési eljárást nyújtottak be. A kezdeményező a több tucat fővárosi parkolót is üzemeltető Star Park Holding Zrt.

Az április 5-én indított eljárás dokumentációja szerint a Lupa-tó melletti önkormányzati tulajdonban lévő murvás területen, melyet jelenleg is parkolásra használnak az autósok, egy 1201 férőhelyes parkolót alakítana ki és üzemeltetne a Star Park.

A tervezett létesítmény területe (Forrás: előzetes vizsgálati dokumentáció)
A tervezett létesítmény területe (Forrás: előzetes vizsgálati dokumentáció)

A parkoló hatalmas lesz a maga nemében, hiszen

  • Kisvárdán a 2850 fős stadion mellé 728 férőhelyes parkolót építenek,
  • az új 68 ezer férőhelyes Puskás Stadion 556 férőhelyeset kap, igaz, ebben közrejátszik, hogy jó a környék tömegközlekedése,
  • a WestEnd bevásárlóközpontnak 1500 férőhelyes a parkolója,
  • a debreceni Főnix csarnoknak pedig közel 500 férőhelyes,
  • a mogyoródi aquapark pedig 600 férőhelyes parkolóval rendelkezik.

Ráadásul a tervezett parkoló a Lupa-tó szolgáltatásainak szezonalitásából fakadóan minden évben május 1. és szeptember 30. között üzemelne. Csúcsidőszakban - előre láthatólag július 20 - augusztus 20. között hétvégi napokon - naponta 2000 személygépjármű elhaladásával számol a beruházó. A terület a Szentendre Regionális Déli Vízbázis "A" hidrogeológiai védőövezetén helyezkedik el, ezért számos szabályozásnak kell megfelelni az üzemeltetőnek. Olyan műszaki kialakítás szükséges, ami megakadályozza az esetleges szennyeződések felszín alatti közegbe jutását. Így többek között vízzáróval felszerelt, csapadékvizet és szennyeződéseket összegyűjtő rendszert kell kialakítani a beruházónak.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

A terület így vízzáró szigetelést (aszfaltozást) kap, ez fogja megakadályozni az elfolyások felszín alatti közegbe kerülését. Az összegyűjtött csapadékvizek a parkoló területére tervezett olaj-, iszapfogó műtárgyra lesznek vezetve - a dokumentáció szerint az elvezetésben a terület lejtése is segítségre lesz. Kialakítanak egy tisztító műtárgyat is, melyet rendszeresen tisztítani kell és karbantartani, amennyiben ez nem történne meg, káros anyagok juthatnak a felszín alá. Ha ilyen havária esemény következne be, akkor szükséges lesz egy riasztási lánc működtetése, és ilyen esetben hatékony belső kommunikációra lesz szükség. Ekkor ugyanis a környező növényzet és a talaj károsodása mellett a talajvíz is szennyeződhet, de az előírások betartásával a beruházó szerint ennek esélye minimalizálható.

A parkoló szigetelése után a felszínen dézsában helyeznek majd el növényeket annak érdekében, hogy a vízzáró aszfalt réteget ne kelljen megbontani. Körülbelül 300 növényt fognak telepíteni a területre a dokumentum szerint.

A parkolótól nagyjából 400 méterre található a legközelebbi lakóház, üdülő, és 500 méterre fekszik a legközelebbi Natura 2000 terület, de nincs túl messze a Budakalászi Kemotaxonómiai Botanikus Kert Természetvédelmi Terület sem. Védett területre tehát nem lesz közvetlen hatása a beruházásnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!