A 89,5 MHz-es budapesti körzeti frekvenciáért idén, az inflációval növelt áron összesen évi 140 millió 265 ezer forint plusz áfa összeget fizet a Prodo Voice.
Az ország legnagyobb körzeti kereskedelmi frekvenciáját, amely csaknem százkilométeres vételkörzetben fogható Budapesten és környékén, és 3,3 millió emberhez ér el, tavaly 92 millió 570 ezer forintos médiaszolgáltatási alapdíj mellett pályáztatta meg az NMHH Médiatanácsa. A pályázóknak azonban plusz felajánlásokat is tenniük kellett az alapdíj mellett.
A testület decemberben a Prodo Voice Studio Zrt.-t nyilvánította nyertesnek, amellyel február elején írta alá a szerződést hét évre.
A hatóság a díjat évről évre az inflációval növeli, így 2012-re április 1. napjától a tavalyihoz képest 3,9 százalékkal magasabb összeget kell fizetnie a médiaszolgáltatónak. Az akkori, összesen 135 millió forint plusz áfa összeg után a zrt. médiaszolgáltatási díja idén a plusz felajánlással együtt 140 millió 265 ezer forint plusz áfa.
A médiatörvény előírásai szerint a hatóság a médiaszolgáltatási díjat a vételkörzet nagysága alapján határozta meg - hallgatónként átlagosan 23 forintban -, amelyet a terület vásárlóerejével indexált.
MTI