2018. február 21. 11:45
MTI

60 milliárd forintnál is többet költöttünk kedvenceink kosztjára.

Dinamikusan nőtt az állateledelek piaca, 2017. február és 2018. január között kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet költöttek a magyarok - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből. Az MTI-nek szerdán küldött közlemény szerint a forgalom ebben az időszakban meghaladta a 60 milliárd forintot, ami mintegy 160 tonna állateleséget jelent.



Kutyaeledelre értékben közel 35 milliárd forintot, 7 százalékkal többet költöttek tavaly a magyarok. Ebben az időszakban 117 tonna kutyaeledel került a négylábúak tálkájába, nagyjából 60-40 százalékban nedves és száraz táp. A Nielsen közölte: az eladások közel négyötöde a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekre koncentrálódik.

A macskaeledelek piaca szintén dinamikusan nőtt: 2017. február és 2018. január között értékben 11 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakához képest, elérte a közel 26 milliárd forintot. Az eladott macskaeledel meghaladta a 43 tonnát, ami 9 százalékos emelkedés. A nedves cicaeledel az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét teszi ki, ez közel 100 millió alutasakot és konzervet jelent. Macskaeledelnél is koncentrált az eladás, ugyanakkor a kisebb, 200 négyzetméteres üzletek viszik el az értékben a forgalom ötödét - mondta Hajnal Dóra a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

Miből finanszírozzam a cégem? Mitől lesz versenyképes egy magyar KKV és honnan szerezhet fejlesztési forrásokat? Ki viheti tovább a családi vállalkozást?

KKV-finanszírozás - égető tulajdonosi dilemmák konferencia - jelentkezzen most!