2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután a Tesla Nevada államot választotta 5 milliárd dolláros akkumulátorgyár beruházásának helyszíneként, a döntéshozók összeraktak egy 1,3 milliárdos kedvezménycsomagot.

Rendkívüli ülésen döntöttek a nevadai döntéshozók arról az 1,3 milliárd dolláros, főként adókedvezményeket jelentő csomagról, amelyet az elektromos autóiról – elsősorban a Modell S-ről – ismert Tesla kap, miután hosszas vacillálás után a nyugat-amerikai államot választotta gigaberuházása helyszínéül. Emellett a cég közvetlenül, viszonteladók bevonása nélkül értékesítheti autóit az államban.

Az adókedvezmények elég hosszú távra szólnak. A forgalmi adó 20, az ingatlan és vállalkozási adók kedvezménye pedig 10 éven keresztül él - írja az Autonews.

Bár az összeg hatalmas, közel 320 milliárd forint, mégsem ez volt az elsődleges szempont a helyszínválasztásban. Elon Musk, a Tesla vezére elmondta, hogy kapott nagyvonalúbb ajánlatot is más államoktól, ugyanakkor a nevadai adminisztrációt tartotta a leggyorsabbnak, ahol a cég ügyeit olajozottan intézhetik. Ismeretes, hogy több állam is versenyben volt a beruházás „elnyeréséért”, Nevadának Kalifornia, Texas, Arizona és Új-Mexikó állammal is meg kellett küzdenie. A cég egyébként már korábban is jelezte, hogy döntésükben a sebesség fogja a legnagyobb szerepet játszani.

Emlékezetes, hogy micsoda „riadalmat” keltett Musk még nyár közepén, mikor székhelye, Kalifornia állam üzleti és szabályozási környezetét bírálta egy befektetői fórumon.

Annak ellenére, hogy a nevadai „csomag” nem a legbőkezűbb, vannak akik ezt is soknak gondolják és vitatják az állam kormányzójának azon állítását, hogy a beruházás a következő két évtizedben 100 milliárd dolláros gazdasági haszonnal járna. Pedig korábbi becslések szerint az üzem 6500 új munkahelyet teremtene a környéken.

Kattintásra galéria nyílik!

A "Gigafactory" nemcsak az árcsökkentés, de az elektromos autók számának jelentős növelése miatt is szükséges beruházás. Az üzem 2020-tól több akkumulátort fog előállítani, mint a jelenleg működő üzemek együttesen. A Tesla 2015 végére már negyedévente 25 ezer darabra kívánja növelni autógyártásának volumenét. Tavaly 20 ezer autót gyártott a cég, az idén pedig 35 ezer gyártását tervezi.

A gyár felépítésébe egyébként a japán Panasonic is beszáll némi tőkével amellett, hogy ő fogja gyártan a lítium ioncellákat az akkumulátorokhoz.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!