A Gazdasági Versenyhivatal az Aldi akcióinak a tájékoztatásait vizsgálta. Úgy találta, hogy 2011. december 29. és 2012. január 4. között kedvezményes áron kínálta a „TEVION” külső merevlemez tárolót. A GVH megállapította, a vállalkozásnak már az akció megkezdése előtt számolnia kellett azzal, hogy a merevlemezt (vagy az azt helyettesítő árut) nem fogja tudni a fogyasztói keresletnek megfelelő mennyiségben biztosítani az akció ideje alatt. Ennek ellenére az akciós újságjában, posztereken, honlapján és a hírlevelében megjelent tájékoztatásában erre a körülményre nem hívta fel a fogyasztók figyelmét.
A versenyhatóság a bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a vállalkozás korábban már követetett el jogsértést, valamint azt, hogy a megtévesztő hirdetéseivel a fogyasztók széles körét érte el.
MTI