Sarkozy az észak-franciaországi Douai városában elmondta: a gazdasági-pénzügyi válság által erősen sújtott autó- és építőipart a csomag csaknem hárommilliárd euróval támogatja, az infrastruktúra fejlesztését felgyorsítják, a kisvállalkozások támogatást kapnak új munkaerő alkalmazásáért, és a vállalatokat befektetésre bátorítják.
A csomag 10,5 milliárd eurót irányoz elő infrastruktúrafejlesztésre, a kutatások és a helyhatóságok támogatására. Ennek részeként a francia állam négymilliárd eurót biztosít az állami energetikai vállalatoknak, a vasúttársaságnak és a postának befektetésre.
Sarkozy ezer eurót ígért azoknak a polgároknak, akik tízévesnél idősebb személyautóikat új, környezetkímélőbb járművekre cserélik. A francia elnök egymilliárd eurós hitelgarancia-alap létrehozását is bejelentette, amellyel a befagyott gépjárműhitel-piacba szeretnének életet lehelni.
Sarkozy olyan várost választott a gazdaságélénkítő csomag bejelentésére, amely Renault-gyáráról ismert. Két francia autógyár, a Renault és a Peugeot jelenleg becslések szerint egymillió eladatlan autó értékesítésével küszködik. Sarkozy most viszont fogadkozott, hogy a francia állam kész megvédeni az ország gazdaságilag aktív népességének tíz százalékát foglalkoztató autóipart.
Az élénkítő terv többek között előirányozza 11,5 milliárd eurónyi befektetési hitel és adókedvezmény kifizetésének felgyorsítását is; a pénzhez a korábban tervezett három év helyett egy esztendő alatt juthatnának hozzá a kedvezményezettek.
A francia gazdaságélénkítő csomag a hazai össztermék (GDP) 1,3 százalékával lesz egyenértékű és jövőre 3,9 százalékra tornássza fel a GDP-arányos államháztartási hiányt, jóval az Európai Unió (EU) által rendszerint megszabott 3 százalékos küszöb fölé. A pénzügyi válság miatt az EU-tagállamoknak jövőre megengedik a 3 százalékos korlát átlépését, Sarkozy pedig reméli, hogy néhány éven belül rendbe tudja majd tenni a költségvetést.