A júniusi eladási adatok ennél is kedvezőbbek: a hónapban 427 ezer új autót regisztráltak, ez 40 százalékkal haladja meg a tavaly júniusit.
A járműgyártók nemzetközi szövetsége (VDIK) szerint a kimagasló számok azt jelzik, hogy az érezhetően gyengülő európai járműpiaccal összevetve igen sikeres volt a roncsprémium bevezetése Németországban.
A VDIK kimutatása szerint főként a miniautók fogytak, ezek esetében több mint 120 százalékos volt a növekedés az első félévben az egy évvel korábbihoz képest, míg a kisautóknál az emelkedés 85 százalékot ért el.
A német kormány a januárban elhatározott konjunktúraélénkítő csomag keretében léptette életbe a roncsprémiumot, amely a súlyos értékesítési válságba került autóipar helyzetének javítása érdekében új, környezetbarát gépkocsik vásárlásának elősegítését célozta. A hatóságok erre a célra 1,5 milliárd eurót irányoztak elő, amely - vásárlásonként 2500 euróval számolva - 600 ezer új autó vásárlásának támogatására volt elegendő.
Júniusban - a parlament mindkét házának jóváhagyásával - további 3,5 milliárd euróval 5 milliárd euróra növelték a roncsprémium év végéig történő kiterjesztéséhez szükséges keretet.
MTI/Menedzsment Fórum