2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Néhány évvel ezelőtt is felmerült már a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása, aztán pénz hiányában a süllyesztőben végezte az ötlet.

A 3-as metró meghosszabbítása hosszú idők óta visszatérő elképzelés a fővárosi politikában. Legelőször 2013-ban merült fel ez a téma a sajtóban, majd 2016 nyarán Tarlós István erősítette meg a szándékot, miszerint el akarják készíttetni a terveket, amit a főváros saját forrásból meg is tudott volna tenni a főpolgármester szerint. Ekkor azonban nem erre, sokkal inkább a vonal felújítására kellett koncentrálni.

Legutóbb, 2017 márciusában írt a Népszava arról, hogy a vonatkozó tervdokumentációval 2019-ig elkészülni majd, a vonal pedig 750 millió forintba fog kerülni. A lap akkori információi szerint azonban a mostani uniós fejlesztési ciklusban biztosan nincs már erre forrás. A tervdokumentációt azért készítteti el ennek ellenére is a főváros, hogy ha újra megnyílnának az uniós csapok a közlekedésfejlesztésre, akkor azonnal be tudják nyújtani a bővítésről szóló terveket Brüsszelnek.

Fotó: BKK
Fotó: BKK

Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent ajánlati felhívás szerint a BKK szeretné megtalálni most már a vállalkozót, aki elkészíti az engedélyes terveket. Az ajánlatokat április 18-ig várják, tehát több mint 1,5 hónap áll az érdeklődők rendelkezésére.

A szerencsés kiválasztottal szokatlanul hosszú hatályú keretszerződést kötnének, 8 (!!!) évre szólna a megállapodás. A dokumentum szerint a keretmegállapodásban meghatározott feladatrészek egymásra épülése, azok komplexitása, az érintett feladatok tervezési és hatósági engedélyezési átfutási ideje miatt indokolt ez a rendkívül hosszú szerződéses időtartam.

A szerződés értelmében a vállalkozónak

  • meg kell tervezni a kétvágányú metrópályát és a kapcsolódó szakági létesítményeket,
  • 4 új közbenző állomást,
  • kiegészítő (takarításra, napi karbantartásra, alacsonyabb szintű javításokra alkalmas) járműtelepet,
  • P+R parkolót,
  • a Megyeri úti végállomáshoz kapcsolódó intermodális csomópont is meg kell terveznie.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!