A 3-as metró meghosszabbítása hosszú idők óta visszatérő elképzelés a fővárosi politikában. Legelőször 2013-ban merült fel ez a téma a sajtóban, majd 2016 nyarán Tarlós István erősítette meg a szándékot, miszerint el akarják készíttetni a terveket, amit a főváros saját forrásból meg is tudott volna tenni a főpolgármester szerint. Ekkor azonban nem erre, sokkal inkább a vonal felújítására kellett koncentrálni.
Legutóbb, 2017 márciusában írt a Népszava arról, hogy a vonatkozó tervdokumentációval 2019-ig elkészülni majd, a vonal pedig 750 millió forintba fog kerülni. A lap akkori információi szerint azonban a mostani uniós fejlesztési ciklusban biztosan nincs már erre forrás. A tervdokumentációt azért készítteti el ennek ellenére is a főváros, hogy ha újra megnyílnának az uniós csapok a közlekedésfejlesztésre, akkor azonnal be tudják nyújtani a bővítésről szóló terveket Brüsszelnek.
Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent ajánlati felhívás szerint a BKK szeretné megtalálni most már a vállalkozót, aki elkészíti az engedélyes terveket. Az ajánlatokat április 18-ig várják, tehát több mint 1,5 hónap áll az érdeklődők rendelkezésére.
A szerencsés kiválasztottal szokatlanul hosszú hatályú keretszerződést kötnének, 8 (!!!) évre szólna a megállapodás. A dokumentum szerint a keretmegállapodásban meghatározott feladatrészek egymásra épülése, azok komplexitása, az érintett feladatok tervezési és hatósági engedélyezési átfutási ideje miatt indokolt ez a rendkívül hosszú szerződéses időtartam.
A szerződés értelmében a vállalkozónak
- meg kell tervezni a kétvágányú metrópályát és a kapcsolódó szakági létesítményeket,
- 4 új közbenző állomást,
- kiegészítő (takarításra, napi karbantartásra, alacsonyabb szintű javításokra alkalmas) járműtelepet,
- P+R parkolót,
- a Megyeri úti végállomáshoz kapcsolódó intermodális csomópont is meg kell terveznie.