A jó negyedéves eredmények elérésében nagy szerepe volt annak, hogy a Deutsche Telekom amerikai leányvállalata, a T-Mobile nyereséget termelt az idei második negyedévben, szemben a tavalyi második negyedév veszteségével.
A T-Mobile teljesítménye azért is fontos a csoportnak, mert több érdeklődő is akadna, akik szívesen felvásárolnák az amerikai egységet. Korábban a Deutsche Telekomnak se lett volna ellenére egy ilyen megoldás, mert a német csoport úgy vélte, hogy amerikai üzletága csak korlátozottan növekedhet az erős piaci verseny miatt. A mostani jó negyedéves eredmények azonban a tervek újragondolására ösztönözhetik.
Elemzők szerint lenne mire költeni a Deutsche Telekomnak a T-Mobile eladásából befolyó pénzt, ugyanis több milliárd eurójába kerül, hogy fejlessze németországi belföldi hálózatát és tartani tudja előnyét riválisaival, például a Vodafone csoporttal szemben.
2014 második negyedévében a Deutsche Telekom nettó nyeresége 711 millió euró lett, bevétele 15,11 milliárd euró. Magyarországi leányvállalata, a Magyar Telekom 151,8 milliárd forint konszolidált árbevételt és 11,58 milliárd forint adózott eredményt ért el, a bevétel 3,3 százalékkal, a nettó profit 5,1 százalékkal marad el 2013 azonos időszakáétól.
MTI