Homolya Róbert kifejtette: vasúti fejlesztésre mintegy 1500 milliárd forint uniós, közúti fejlesztésekre pedig 1200 milliárd forint uniós és 1300 milliárd forint hazai forrás áll rendelkezésre.
A vasúti és közúti fejlesztéseknek köszönhetően 2022-ig mintegy kilencszáz kilométer vasúti pálya újul meg és kilencszáz kilométer gyorsforgalmi út épül meg. Ennek része az M85-ös kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Csornától az országhatárig tartó szakaszának megépítése 140 milliárd forintból, 65 kilométer hosszan. Az építésre a közbeszerzést várhatóan az év második felében írják ki, jövő év elején pedig aláírhatják a vállalkozói szerződéseket. Szintén ebbe a csomagba tartozik az M15-ös út négysávosítása, valamint az M1-es autópálya és Pápa között egy összekötő út építése.
Hamarosan emeletes vonatok is lesznek a magyar pályákon
Az államtitkár kitért arra is, hogy a Gysev Zrt. az előző uniós ciklusban csaknem százmilliárd forintnyi fejlesztést valósított meg, a mostaniban pedig már mintegy ötvenmilliárd forintnyi támogatási szerződéssel rendelkezik. Kövesdi Szilárd, a Gysev Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a két évvel ezelőtt kezdődött, 7,7 milliárd forintos vasútbiztonsági fejlesztés 85 százaléka uniós, a maradék 15 százaléka pedig hazai forrás volt. A beruházással ritkulhatnak a késések,csökken a vasúti közlekedés zavartatásának a lehetősége és növekedhet a vasútvonalak átbocsátó képessége.
Szombathelyen és Csornán forgalomirányító központot alakítottak ki, Sopronban pedig ezek felügyeletére egy forgalomellenőrző központot. Katasztrófák esetére egy úgynevezett havaria központot és létrehoztak, amely veszélyhelyzet esetén képes mind a három állomás feladatát egységesen átvenni.
Az új központok létrehozásakor 26 négyzetéter felületű LED monitorfalat telepítettek a központokba, amelyek egy időben jelenítik meg a teljes vonalhálózatot. Korszerűsítették az utastájékoztatást, a korábban szigetszerűen működő alkalmazásokat egy egységes rendszerbe tömörítették.
MTI