3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csaknem háromszorosára, 2,8 milliárd forintra nőtt a Magyar Posta csoport konszolidált adózott eredménye 2014-ben az egy évvel korábbi 1,03 milliárd forintról - közölte a Magyar Posta Zrt.

A közlemény szerint mind az összesített pénzügyi tervek, mind pedig az egyes üzletágak terén teljesült a 2014-2018 közötti időszakra vonatkozó stratégiai terv időarányos része.

A Magyar Posta csoport a nyilvános adatbázisban fellelhető adatok szerint 2013-ban 185,9 milliárd forint, 2014-ben pedig 189,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el.

Az árbevétel fele a levélforgalomból, mintegy 30 százaléka a pénzügyi, pénzforgalmi, biztosításközvetítői tevékenységből, a fennmaradó 20 százalék pedig a logisztikából, a kereskedelmi tevékenységből, a hírlap üzletágból és a nemzetközi küldeményforgalomból származott.

A nyugat-európai trendhez hasonlóan a hagyományos üzletágakon belül a levél- és csekkforgalom továbbra is csökken, míg a csomagforgalom dinamikusan növekedett.

Tavaly 3 százalékkal kevesebb, 700 millió levelet kézbesített a posta.

A csoport önerőből finanszírozva, 5,1 milliárd forint beruházással új levélfeldolgozó gépsor állított tavaly üzembe, amellyel a csoport hatékonyabbá, és pontosabbá teszi kézbesítési rendszeré. Az új gépsor alkalmas arra is, hogy a jövőben elektronikus szolgáltatásokat is bevezessen a társaság.

A jelentés szerint a csekkbefizetések száma is kis mértékben csökkent 2014-ben: 220 millió csekket adtak fel az ügyfelek, 2200 milliárd forint értékben. A Magyar Posta bevezette az iCsekk mobil alkalmazást, kötelezővé tette a postai QR kód feltüntetését, elkezdte a POS terminálpark cseréjét, és bevezette a csekkbefizető automatákat is - idézi fel a társaság közleménye.

A társaság saját rekordját megdöntve, 13,5 millió csomagot szállított tavaly, 15 százalékkal többet, mint az előző évben. A belföldi futár-, expressz és csomagszolgáltatások piacán a társaság több mint 30 százalékos piaci részesedéssel megerősítette vezető pozícióját.

A tájékoztatás szerint csaknem 20 százalékkal bővült a szerződött partnerek (online áruházak) köre, valamint 2013-hoz képest majdnem 60 százalékkal emelkedett az online kereskedelemből származó csomagok száma. A hazai futárcégek közül elsőként állított üzembe csomagautomatákat a Magyar Posta, és logisztikai ágazatának fejlesztése érdekében 200 új gépjárművel bővítette flottáját.

A biztosítási termékek értékesítéséből fakadó bevételek 8,5 százalékkal emelkedtek. Díjbevétele alapján a Posta Biztosító 8,5 százalékos piaci részesedéssel a hatodik legnagyobb szereplője volt tavaly a biztosítási piacnak.

A versenyképesség és az innováció fokozása érdekében a tavalyi év során több jelentős beruházást hajtott végre Magyar Posta, amelyekre összesen több mint 15 milliárd forintot költött - közölték.

Az Első Nemzeti Közműszolgáltató megalakulásával a Magyar Posta - ügyfélszolgálati pontjai által - is bekapcsolódott a nemzeti közműszolgáltató tevékenységébe.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!