A szolgáltatók ennek köszönhetően megkezdhetik számos olyan kulcsfontosságú 5G alkalmazás valós körülmények közötti tesztelését, amelyekhez autók, buszok és vonatok közötti nagy teljesítményű kapcsolatra van szükség - mondta Joakim Sorelius, az Ericsson 5G architektúra igazgatója a közlemény szerint.
Felidézte, februárban már bebizonyították, hogy másodpercenként 25 gigabit feletti átviteli sebesség is elérhető egy fix átjátszó bázis és egy mobil vevőkészülék között, ami a járműveknél lényegesen lassabb, sétálósebességgel mozgott.
A stockholmi bemutatón az Ericsson 5G Radio prototípusok szerepeltek, amelyeket Észak-Amerikában és Ázsiában a mobilszolgáltatók már használnak a valós körülmények közötti 5G tesztekhez - írták.
A tájékoztatás szerint a mobiltávközlési szolgáltatók már világszerte készülnek az 5G hálózatra történő áttérésre, emiatt rövidesen kiemelten fontossá válik a gyorsan mozgó járművekben is megbízható adatkapcsolat biztosítása, ami az intelligens közlekedési alkalmazások, önjáró személyautók és buszok esetében alapvető követelmény.
Az Ericsson világszerte már több mint 20 vezető mobilszolgáltatóval működik együtt az 5G hálózatok és felhasználási módok terén, aminek részeként 2016-ban valós körülmények közötti tesztelésekre is sor kerül. Az 5G komoly hatással lesz a teljes mobilhálózatra, az ehhez kapcsolódó ökoszisztémára, eszközökre, rádió hozzáférésre, mobil gerinchálózatra, és a felhőre egyaránt - áll az Ericsson közleményében.
MTI